Kemisk reaktion; Honning og stål

FORUM FOR BIAVLERE Forums Øv dig her Kemisk reaktion; Honning og stål

This topic contains 3 svar, has 3 stemmer, and was last updated by  Rikke Lundberg 4 months, 2 weeks siden.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #7124 Score: 0

    Jeg håber at der er nogle i dette forum, som kan hjælpe med at afklare påstanden om at det ikke er hensigtsmæssigt at bruge stålskeer/knive, når man skal tage den lækre honning op af honningglasset. Hvilken kemisk reaktion sker der? Honning og stål? Og hvorfor kan må så bruge ståltanke, når man enten slynger sin honning, eller honningpresser af stål?

    #7129 Score: 2

    Gert O. Johansen
    Medlem
    14 pts

    Du bør måske fortælle os hvor påstanden kommer fra ?
    For tiden florerer der på FaceBook adskillige lignende konspirationslignende påstande, bl.a. at vi tangerer dyrplageri når vi indvintrer vores bier på sukkeropløsninger, at det er helt forkert at holde bier i opstablingsstader lavet af kunsstof, at det er skadeligt for bierne at benytte ståltråde til at smelte vokstaver i rammerne og at brug af pollenerstatning medfører at vi laver honningforfalskninger. Og den seneste jeg har læst (fra samme kilde) er at det forhold at bierne danner vinterklynger slet ikke er en naturlig reaktion men er udtryk for at bierne er i panik og voldsomt stressede.

    This post has received 2 votes up.
    #7131 Score: 1

    Niels Ørnbøl
    Deltager
    3 pts

    Trump har åbenbart megen familie rundt omkring.
    Kommer man med en påstand tilstrækkelig mange gange bliver den til sandhed. (Tilsyneladende)

    This post has received 1 vote up.
    #7162 Score: 0

    Hej Gert,

    Tak for du gav dig tid til at svare på min “påstand”.

    Min undren bunder i at jeg sad sammen med mine kompetente og vidende bisløjd venner og snakkede bi! Under samtalen kom dette spørgsmål op og jeg kom til at tænke på min kære morfar, som havde bier. Han brugte IKKE stålskeer/-knive i hans honning. Det var nærmest bandlyst – som jeg husker det – men HVORFOR??. Min morfar er her desværre ikke længere, og hvis han var ville jeg selvfølgelig havde spurgt ham.

    Jeg er ikke på Facebook, så du kan betragte BiavlerForum som min form for Facebook.

    Jeg vil nyde min honning – med eller uden brug stålskeer/kniv.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.