skal de flyttes 800 meter væk

FORUM FOR BIAVLERE Forums Åben debat skal de flyttes 800 meter væk

This topic contains 19 svar, has 6 stemmer, and was last updated by  Ole Sam Nielsen 3 years, 5 months siden.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 20 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #4725 Score: -1

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Hvordan forholder Danmarks biavler sig til f.eks. Miljø og fødevareministeriet nye tiltag GRIBSKOV NATURNATIONALPARK må der være Honningbier eller skal de flyttes 800 meter væk

    DN mener at Honningbier skal holdes 800meter væk fra naturområder , og holdes væk fra grøftekanter og markskæl,  det har jeg fra DN politikker om vilde bier, og nogle 2 år gamle skrifter, som jeg har gravet frem og skal frem i lyset

    Jeg mener , honningbier er lige så vilde eller tamme, som de øvrige bier. Ud over, at honningbierne på grund af varroamiderne ville uddø, hvis biavlerne ikke behandlede dem med forskellige syrer (myre-, og oxalsyre). Honningbier er jo ikke tamme som husdyr, (køer, får, heste osv) selvom mennesker har høstet af deres honning.

    DN MENER OM VILDE BIER KONKURRERER DE VILDE BIER OG HONNINGBIERNE OM DEN SAMME FØDE? Det diskuteres, om  honningbier påvirker de vilde bier negativt. Osv osv. https://www.dn.dk/media/34368/vildebier_baggrundnotat_h%C3%B8j.pdf

    Og hvor kan man holde Honningbier i fremtiden , eller skal landbruget hvert år leje bier i Polen og Tyskland til at bestøve i Danmark , og må der kun som DN mener stå 1 eller 2 bifamiljer  hist og her , og skal landbruget  have lov til at sprøjte med roundup helt ud til ”kronekanten” af åerne, osv osv skal der være honningbier i Danmark og hvor mange og hvor må de være.

     

     

    This post has received 1 vote down.
    #4726 Score: 0

    Bo Brebøl
    Deltager
    6 pts

    Danmarks Naturfredningsforening gør generelt et godt stykke arbejde, men på lige netop dette punkt er det komplet hovedløst. Sådan må det nok være i en meget stor forening, som også rummer medlemmer, hvis gode vilje langt overstiger forstanden.

    #4730 Score: 0

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    DN vil gerne have min underskrift til mere vild natur, det får de naturligvis ikke, det vil være det samme som at grave min egen grav, når jeg ikke må holde bier .

    Men hvad dør Danmarks biavler forening for at fortælle om hvor skørt det er. Med de 800 meter fra naturområder og markskæl og grøftekanter.

    Jeg syntes det skal frem i lyset det har åbenbart stået på i ca. 2 år.

    Skriv om det i bi-bladet så alle biavlere ved hvad der  venter dem

    #4734 Score: 1

    Gert O. Johansen
    Medlem
    13 pts

    Fanatikere og ekstremister kan jo forplumre enhver saglig debat.
    Jeg har af samme grund takket nej til at støtte DN, der jo på nogen områder nærmest har gravet sig ned i en form for bedreviden, som i bedste Trump-stil ikke kan eller skal diskuteres.

    This post has received 1 vote up.
    #4737 Score: 0

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Jeg har i dag været på torvet med honning,

    og reklamere lidt for Danmarks Naturfredning

     

    #4738 Score: 0

    Jens Møller
    Medlem

    Plan bi, DN og Trump er fakta-resistente. Gode argumenter preller af på dem som vand på en gås. De opfatter ethvert forsøg på diskussion af deres opfattelser som grove fornærmelser. Der er kun plads til rygklappere.

    ” Vi alene vide “.

    De ejer ikke tvivlens nådegave.

    På den anden side gør denne holdning jo også livet mere enkelt og der skal nok være nogen borgere, der synes at deres budskab er dejligt simpelt og let forståeligt, og derfor bliver medlemmer/vælgere

     

    • Dette svar blev ændret 3 years, 5 months siden af  Jens Møller.
    • Dette svar blev ændret 3 years, 5 months siden af  Jens Møller.
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 20 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.