skal de flyttes 800 meter væk

FORUM FOR BIAVLERE Forums Åben debat skal de flyttes 800 meter væk

This topic contains 19 svar, has 6 stemmer, and was last updated by  Ole Sam Nielsen 3 years, 6 months siden.

Viser 6 indlæg - 7 til 12 (af 20 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #4756 Score: 0

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Nu må det være nok ,Danmarks Biavlerforening skal gøre noget ved problemet , det er ikke nok at undskylde at DN også gør gode ting.

    Jeg har i 2 mdr .  skrevet til  DN hvor der så kan være bier i fremtiden, og hvor de kan få nok pollen så de kan overleve, det kan de ikke svare på

    .——–.-.-.-.-.-

    Altinget 12 oktober 2020

    Af Maria Reumert Gjerding
    Præsident i Danmarks Naturfredningsforening

    Ud med produktion
    Vi skal give naturen førsteret i de nye naturnationalparker. Det vil sige, at vi skal stoppe med at producere honning, osv osv osv

    .-.-.-.-
    I dag sætter vi erhvervsbistader op i naturområder, selvom honningbierne, der også er husdyr, risikerer at udkonkurrere de vilde bestøvere som eksempelvis vores flere hundrede arter af vilde bier. Osv osv osv

    Altinget 12 oktober 2020

    Af Maria Reumert Gjerding
    Præsident i Danmarks Naturfredningsforening

     

     

    #4757 Score: 0

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Jeg har her til morgen meldt mig ud af Danmarks Naturfrednings forening

    Dem kan man ikke samarbejde med , jeg håb at Danmarks biavlerforening, har det på samme måde

    #4758 Score: 0

    Bo Brebøl
    Deltager
    6 pts

    Jeg deler din skepsis, men satser stadig på samarbejdet.

    #4782 Score: 0

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Har Danmarks Biavlerforening, i 2 år kendt til , Danmarks naturfredningsforenings politiker, om at honningbier skal 800 meter væk fra naturområder, uden at fortælle biavlerne det

    #4783 Score: 0

    Bo Brebøl
    Deltager
    6 pts

    Hvornår Danmarks Naturfredningsforening opfandt 800-meter grænsen og i hvilket omfang de satser på den, må du spørge DN om. For øjeblikket er DNs kæphest de såkaldte “naturnationalparker”, hvor der hverken må være honningbier eller andre “produktionsdyr”. Det drejer sig om 15 områder på i alt godt 30.000 ha, altså nogle mindre områder end de eksisterende nationalparker, se:

    https://www.dn.dk/nyheder/naturnationalparker-nye-store-oplevelser-venter/

    Uanset at DBF og DN har haft og stadig har et godt samarbejde om bl.a. regulering af pesticider, herunder forbud imod neonikotinoider, stiller DBF sig skeptisk til alt for religiøse udmeldinger om naturlig udvikling; for sandheden bag disse ønsker er jo, at der altid er nogle, der vil styre udviklingen, problemet er blot hvem, og hvad de har at have deres meninger i. Det kommer debatten til at dreje sig om, når reglerne for de nye “naturnationalparker” skal fastlægges.

    #4785 Score: 0

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Jeg fik ikke svar på mit spørgsmål ?

    Men, jeg har i dag været på torvet og sælge honning , og  samtidig oplyse om de nye muligheder der er for biavl i Danmark, med min lille folder

    .

    Skal der være bier i Danmark i fremtiden ?

    .

    Danmarks Naturfredning mener, at honningbier skal holdes mindst 800 meter væk fra naturområder og holdes væk fra markskel og grøftekanter.

    .

    Men DN kan ikke fortælle, hvor der så skal være honningbier i fremtiden.

    .

    Der har været honningbier i Danmark siden istiden.

    Honningbier er lige så vilde eller tamme som de øvrige bier. Ud over at honningbierne på grund af varroamiderne ville uddø, hvis biavlerne ikke behandlede dem med forskellige syrer (myre- og oxalsyre). Honningbier er jo ikke tamme som husdyr (køer, får, heste osv), selvom mennesker har høstet af deres honning.

    .

    Ps. En loppe kan ikke stanse et lokomotiv, men den kan irritere lokomotivføren til vanvid

     

Viser 6 indlæg - 7 til 12 (af 20 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.