Pris for medlemskab Af Danmarks biavlerforening

FORUM FOR BIAVLERE Forums Åben debat Pris for medlemskab Af Danmarks biavlerforening

This topic contains 24 svar, has 8 stemmer, and was last updated by  Ole Sam Nielsen 11 months, 4 weeks siden.

Viser 6 indlæg - 13 til 18 (af 25 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #6813 Score: 0

    Gunner Lund
    Deltager
    -5 pt

    hej

    jeg synes ikke Danmarks biavlerforening skal bruge tid og penge på at forske. Det må Aarhus Universitet tage sig af. Det har folketinget pålagt dem.

    Ja som ny biavler skal de ikke være i tvivl om hvor man kan få hjælp det skal man af Danmarks Biavlerforening.

    Gunner

     

    #6815 Score: 0

    Arne T. Henriksen
    Deltager
    4 pts

    Kære Gunner m.f.

    Det er generalforsamlingen, som fastsætter kontingentet, og jeg ved at der er fokus på ikke at lade kontingentet stige mere end nødvendigt.

    Det er fint med en debat om emnet, men der er nogle faktuelle ting, som man bør at sætte sig ind i, når man diskuterer dette emne:

    Du nævner at det er blevet dyrt at være medlem siden du startede for ti år siden. Faktum er at kontingentet over de seneste ti år er reguleret to gange. Det er steget med i alt 30 kr., hvilket svarer til under 5 %. Altså væsentlig under prisudviklingen i samme periode.

    Foreningen spænder i dag bredt, hvilket betyder at man som medlem får adgang til rigtig meget for sit kontingent. Dette skyldes at foreningen formår at tiltrække projekter, der genererer gode ting til medlemmerne. Det er eksempelvis temahæfter, foredrag og meget mere. Projekterne er ca. 96 % finansieret af eksterne fonde og puljer.

    Danmarks Biavlerforening laver ikke forskning, men omdanner gennem projekter universiteternes forskning til praktisk biavl.

    Regnskaber ligger frit tilgængelig på hjemmesiden:

    https://www.biavl.dk/medlemmer/medlemmer/generalforsamling/

    Som det er fremgået af tidsskriftet, kan man faktisk overvære generalforsamlingen, hvor økonomien gennemgås. Det kan man læse mere om her:

    https://bishoppen.dk/varedetaljer.asp?shopid=7077&funique=288&kat=-1&hkat=-1

    mvh

    Arne T. Henriksen

    Formand DBF

     

    #6817 Score: 0

    Gunner Lund
    Deltager
    -5 pt

    Kære Arne

    Tak for at du skriver her i Forum, og kommer med nogle oplysninger om Danmarks Biavlerforening.

    I de ti år jeg har været medlem, er der blevet ansat to medarbejder. Hvor er pengene kommet til løn. Jo det er rigtigt at vi har fået mange nye medlemmer det er da flot. Men penge fra de nye medlemmer kunne have været med til at nedsætte kontingent med.

    Det ville også være mere demokratisk at afholde generalforsamlinger skiftevis i de forskellige landsdele så vi i Aalborg kunne være med.

    Det har altid undret mig at der kun få der bidrager her i Biavler Forum. Det er også meget sjældent noget fra kontoret skriver her.

    Jeg tror på at Biavler Forum trænger til en fornyelse. Det ville da være rimelig at kunne se hvem der bare læser her hvad der bliver skrevet. Der må være en grund til at der mange der bruger Facebook!

    Jeg ikke hvor mange af medlemmer der bruger kontoret. Jeg tror at der mange der hinanden og de lokale foreninger.

    Jeg mangler også en hård  linje til sprøjtemidler fra kontoret. Der er heller sket meget på varroa problemet.

    Tak for gode svar fra dig Arne.

    Gunner Lund

    #6818 Score: 0

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Hej Arne

    Min pension er ikke steget, jeg får stadig udbetalt 8000 kr. og det er et stort problem for mig, og sikkert for mange andre pensionister at kontingentet stiger og stiger, i våres nabolande f.eks. Sverige koster det omregnet ca. 350 danske kr. fuldt medlems kontingent,  det vilde også i Danmark være mere rimeligt i den størrelse

    Syntes Danmarks Biavlerforening at der skal være at et A. hold og et B hold,

    Jeg er ked af ikke at kunde at deltage i f.eks. Biavlskongresser og andet

    Jeg ser, at Bestyrelsen igen i år anbefaler, at kontingentet stiger 15 kr.?

    Hilsen Sam

    #6826 Score: 0

    Arne T. Henriksen
    Deltager
    4 pts

    Kære Gunner og Ole

    Med hensyn til aktiviteterne i DBF vil jeg igen henvise til bestyrelsens skriftelige beretning, der detaljeret beskriver dette.

    Foreningen har givet adskillige høringssvar i forbindelse med ændringer af  love og bekendgørelser – herunder også om pesticider. Dette gør i  stort omfang sammen med Danmarks Jægerforbund, Dansk Ornitologisk Forening/BirdLife-Danmark.

    Høringssvarerne kan findes på vores hjemmeside: https://www.biavl.dk/om-dbf/politik/

    Placeringen af generalforsamlingen er i følge vores vedtægter en generalforsamlingsbeslutning, og generalforsamlingen overlader ofte beslutningen til bestyrelsen med den betingelse, at det bliver et centralt sted i Danmark.

    med venlig hilsen

    Arne T. Henriksen

    Formand DBF

     

    #6828 Score: 0

    Gunner Lund
    Deltager
    -5 pt

    Hej Arne

    Tak for du har deltaget her. Jeg har fået luftet mine holdninger om Danmarks Biavlerforening. Jeg har forstået, der er ingen forståelse fra dig for mine meninger om Dansk Biavlerforening. Jeg vil ikke på nuværende bruge mere tid på det. Jeg er glad for at jeg fik dig i tale.

    Gunner

     

Viser 6 indlæg - 13 til 18 (af 25 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.