Pris for medlemskab Af Danmarks biavlerforening

FORUM FOR BIAVLERE Forums Åben debat Pris for medlemskab Af Danmarks biavlerforening

This topic contains 24 svar, has 8 stemmer, and was last updated by  Ole Sam Nielsen 11 months, 4 weeks siden.

Viser 6 indlæg - 7 til 12 (af 25 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #6796 Score: 0

    Gunner Lund
    Deltager
    -5 pt

    For en gang skyld er jeg enig med Ole Sam. Jeg har også bemærket at der er blevet flere ansatte. Jeg ved ikke om dem der er ansatte kan klare mindre, eller der er kommet flere opgaver. Det kan også være at Danmarks biavlerforening breder sig for meget. Jeg ved ikke. Jeg har ikke set de ansattes jobs beskrivelser. Hvem har det?

    Til Jan

    den forsikring vi har gennem Dansk Biavlerforening koster ikke ret meget, fordi det er meget sjældnet den bliver brugt, hvis den nogensinde er blevet brugt!

    Det kunne også være hvis de ansatte i Danmarks Biavlerforening brugte Biavler forum at der er flere der brugte Biavler forum.

    Tak til Jan og Ole Sam for jeres bemærkninger til mit opslag.

    Ok det blad vi får er sikkert betalt af reklamer. Jeg ved det dog ikke.

    Jeg ved  ikke  hvor mange medlemmer der bruger de ansatte til rådgivning.

    #6804 Score: 0

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Kontingent til Danmarks Biavlerforening , er lidt lige som at fodre hunden med sin egen hale, jeg mener at mange af de opgaver at Danmarks Biavlerforening laver og som jeg er med til at betale er en samfundsopgave og burde varetages af staten

     

    #6806 Score: 0

    Jan Nielsen
    Medlem

    Er man som biavler tvunget til at være medlem af Danmarks biavlerforening?

    V.h Jan

    #6807 Score: 0

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Nej man er ikke tvungen til at være medlem af Danmarks biavlerforening,, men jeg mener at der skal være plads til alle , og det er der ikke med det meget meget høje kontingent, med min Pensionsindtægt, kniber det gevaldig at deltage, og det er ærgerligt , selv om jeg jo har nogle års erfaring.

     

    #6808 Score: 1

    Jesper Bak Villadsen
    Medlem
    1 pt

    Hej,

    Jeg er nystartet biavler i 2022 – og hvilken herlig hobby!

    Som helt ny biavler har det været meget uoverskueligt hvad kontigent mm. går til – men når man er af den lidt ældre skole, så melder man sig naturligvis ind for at styrke fællesskabet…

    Jeg har holdt nøje regnskab med udgifter osv. i forbindelse med min opstart som avler – og kan konstatere at jeg har i 2022+2023 betalt 1250,- for medlemskab (½+1 år) – altså ~70 kr. / mdr.

    Jeg er ny, og har koncentreret mig om selve biavlen her det første år, så jeg havde endnu ikke (indtil jeg læste denne tråd) reflekteret over udgiften.

    For hvis det er tilfældet, som mange af jer skriver, at der blot ansættes flere og flere uden at skabe værdi for foreningen – ja så skal der jo gøres noget – ellers ender foreningen jo med at kvæle sig selv.

    Er der mon nogen der ved hvor man kan finde regnskab for DBF for derigennem at kunne se hvad pengene går til?

    Det vil være så ærgeligt at miste mange alle de erfarne biavlere pga. dette, så at læse dette indlæg får mig i den grad til at bekymre mig for fremtiden for foreningen.

    Jeg kan tilføje at jeg selv har brugt forummet i efteråret og været meget glad for de svar/feedback jeg fik herinde – det er et fint sted at kunne trække på erfaringer fra andre – og også vide hvad andre går og døjer med så man kan være forberedt på eventuelle udfordringer. Jeg er herinde forbi minimum et par gange om ugen for at se hvad der kommer af indlæg.

    Håber på et godt biår for alle derude – go påske!
    Mvh Jesper

    This post has received 1 vote up.
    #6809 Score: 1

    Gunner Lund
    Deltager
    -5 pt

    Tak til dig Jesper for dit indlæg. Der er mange grupper på Facebook hvor du kan få hjælp og støtte. Jo flere medlemmer her, des flere er der blevet ansat i Danmarks Biavlerforening.

    Gunner

    This post has received 1 vote up.
Viser 6 indlæg - 7 til 12 (af 25 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.