Noget om etiketter og manglende øjemål

FORUM FOR BIAVLERE Forums Åben debat Noget om etiketter og manglende øjemål

This topic contains 9 svar, has 6 stemmer, and was last updated by  Gert O. Johansen 3 years, 8 months siden.

Viser 4 indlæg - 7 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #4549 Score: 0

    Bo Brebøl
    Deltager
    6 pts

    Jeg skal ikke forsvare OBCs etiketter; men jeg vil gerne føje en kommentar til udtrykket “Avlet i egen Bigaard”. Det har også været brugt på Danmarks Biavlerforenings etiketter, og det svarer stort set til udtrykket “Direkte fra Biavleren”, som fås på en lågetiket med lukkestrimmel. Modsætningen er indkøbt honning, som sælges af en tappevirksomhed/grossist. Den kan ikke bære påtegningen “Avlet i egen Bigaard”, skal i stedet være mærket med tappevirksomhedens navn og kontaktoplysninger.

    #4570 Score: 0

    Peter Poulsen
    Deltager

    Man skal vist være naivt loyal over for DBF for at bruge deres stadigt grimmere etiketter.

    Deres trykkeri kan så åbenbart heller ikke finde ud af at anbringe de personlige oplysninger korrekt.

    Jeg bøvlede længe med lågetiketter, som de sælger på ark. Skabelonen til at printe tekst med passede ikke til arkene. Efter megen skriven frem og tilbage nåede DBF’s hjernetrust frem til, at det ville være for dyrt at tilpasse skabelonen til etiketterne. Som de sikkert gladelig sælger.

    Leverandøren hedder Limo Labels.

    Det er så åbenbart det eneste af en bred vifte af firmaer, som man IKKE skal bruge, når man får lavet sine egne smukke etiketter.

     

    #4583 Score: 0

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    ?

     

    #4585 Score: -1

    Gert O. Johansen
    Medlem
    14 pts

    Bo, hvis du mener at udtrykket “Avlet i egen bigård” svarer til “Direkte fra biavleren” så vil jeg da mene, at det sidste giver mere mening på etiketterne, i stedet for; sådan plejer vi at gøre! Og hvis honningen sælges fra en vejbod eller lign. så er det vel også helt underforstået og overflødigt.
    Og med hensyn til stregkoder, så er det vel for de fleste små hobbybiavlere helt overflødigt.
    Og til Peter; det er måske nok interessant at vide hvilke trykkerier vi ikke skal bruge. Men langt mere nyttigt, hvis du kan fortælle om trykkerier, der kan levere hjemmedesignede etiketter i en kvalitet og til en pris der er til at betale.
    Og til BiSam, fik du det nu meget bedre ?

    This post has received 1 vote down.
Viser 4 indlæg - 7 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.