Svar til: Pris for medlemskab Af Danmarks biavlerforening

FORUM FOR BIAVLERE Forums Åben debat Pris for medlemskab Af Danmarks biavlerforening Svar til: Pris for medlemskab Af Danmarks biavlerforening

#6835 Score: 0

Gert O. Johansen
Medlem
10 pts

Jørgen Vestergaard man kan nu sagtens ha’ sat sig ind i hvad “vi får” fra DBF, som du skriver, og så alligevel være utilfredse med kontingentets størrelse.
Jeg har også været nødt til at fravælge andre interessemedlemskaber fordi den lidt slunkne folkepension ikke rækker til det hele. Blandt andet et mangeårigt medlemskab af lystfiskerforeningen og også et medlemskab af en motorcykelforening.
Når jeg modtager det “lidt tynde” medlemsblad TfB så kan jeg da heller ikke lade være med især at bemærke at præsentationen af foreningens ansatte medarbejde efterhånden fylder det meste af en side i hvert eneste medlemsblad, inkl. fotos af samme i hvert blad. Det virker nærmest som unødvendigt fyldstof.
Til sammenligning så er MC-Touringclubs medlemsblad mere end dobbelt så tykt med masser af spændende tests, beskrivelser af MC-nyheder, rejseberetninger, tekniske artikler, politiske aktiviteter og artikler og nyt om lovgivning på området og rigtig meget andet lærerigt redaktionelt stof. Kontingent 290 Kr./år.
Og stadigvæk til Jørgen, så ved jeg også, at mange lige som jeg selv egentligt godt kan undvære de evindelige statistikker, grafer, diagrammer, tabeller osv. Men konsulenterne skal jo begrunde deres eksistens. Og at en af konsulenterne har rejst over hele verden (på foreningens regning) som han selv havde forklaret det, det tilfører vist mere værdi for konsulenten end det gør til min lille biavl.
Fo en del år siden blev der fra foreningen efterlyst omtale og beskrivelser af medlemmerne ideer, materiel, hjælpeværktøjer og småopfindelser mv. til en artikelserie i bladet. Jeg sendte et par bidrag, men så aldrig noget til de annoncerede eller påtænkte artikler. Det har aldrig været min intension at være videnskabsmand eller forsker for den sags skyld, jeg vil blot gerne følge lidt med på bi-området. Men det er nu langt fra at det meste hentes fra TfB, der uendeligt mange andre og ofte mere spændende og lærerige kilder andre steder på nettet.
Så medlemskabet hænger i en tyndere og tyndere tråd.