Svar til: sprøjtning hvad gør vi, eller skal vi ingen ting gøre?

FORUM FOR BIAVLERE Forums Love og regler sprøjtning hvad gør vi, eller skal vi ingen ting gøre? Svar til: sprøjtning hvad gør vi, eller skal vi ingen ting gøre?

#4334 Score: -1

Gunner Lund
Deltager
-5 pt

Hej Arne

 

Først tak for svar på dit svar.

Jeg har kendt til  landbruget gennem mange år. Både regeringer og andre interesser gruppe har i mange år forsøgt med dialog med landbruget. De har selvfølgelig bevæget sig. Jeg forstå godt at de skal tjene penge for at leve. Jeg tænker nogen gange det er som at tisse i bukserne, varmen forsvinder efter kort tid. Jeg gætter på at jorden og vores grundvand bliver så forurenet at vi hverken kan dyrke ordentlig afgrøder, og vi kan ikke drikke vores vand uden det skal renses.  Jeg ved hvor mange år der går.

Som svar på dialog med landmændene så tror jeg nok de vil lytte, men hvis der står penge på spil, tror jeg at mange landmænd og andre gør hvad der bedst for dem, på kort sigt. Jeg tror at de er lige glad med, om så jeg kommer med ti glas honning.

Heldigvis har vi fået en regering som tager det mere alvorlig. Jeg er uddannet til at tale med folk, og jeg er god til at tale med landmænd, men det er pengene der afgør hans beslutning.

Landmændene har i mange år sagt vi skal nok forberede os, men det har gået alt for langsomt, naturen er mange steder taget skade af deres behandling. Det kan enhver dog se. Der er ingen ukrudt i deres marker, de er helt døde for liv.

Landmændene er lige som dem der ønsker fri hastighed på vejene. De siger begge at de nok skal køre efter forholdene. Det ved alle det går ikke. der vil slået alt for mange mennesker ihjel. Derfor var samfundet nødt til at nedsætte hastigheden med lov. Landbruget har også brug for lov for at dyrke jorden ordentlig.

Landbruget har fået lov til at gøre næsten hvad de vil, dog er der heldigvis landmænd som er blevet økologisk, og de beviser at man godt kan dyrke i pagt med naturen.

Vi er måske alle sammen tilbøjelig til at lukke øjnene for mange ting. vi kan ikke overkomme at råbe vagt i gevær.

Det er selvfølgelig derfor vi har folketings partier, interesse foreninger til at varetage hvad der er godt for mennesker og dyr. Jeg er af den opfattelse at vi glemmer naturen. Vi vil hellere have en ny bil. Jeg kunne tænke godt mig at vi blev en afdeling af Danmark naturforening så ville vi være stærkere.

Tak for at du gav din mening tilkende Arne her, og tak for informationer.

Venlig hilsen

Gunner Lund

 

This post has received 1 vote down.
  • Dette svar blev ændret 3 years, 11 months siden af  Gunner Lund.