sennepsolie

This topic contains 6 svar, has 4 stemmer, and was last updated by  Flemming Vejsnæs 6 years, 7 months siden.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2096 Score: 0

    Irmgard Kolb
    Deltager
    3 pts

    Hej. Jeg har på facebook set et opslag om brug af sennepsolie i stedet for myresyre (Sennepsolie (100% ren) på et stykke papir i bunden af stadet, to gange med et par uger imellem, det virker og er ikke giftigt). Er det noget, konsulenterne har kendskab til? Virker det?

    #2097 Score: 0

    Flemming Bech Thorsen
    Deltager
    4 pts

    Hvorfor alle de eksperimenter? Vi bruger fire gange fri myresyre i august når nattemperaturen er på ca 12 grader. Første gang 1,5 milliliter pr tavlegade, de næste  tre dage 2 milliliter pr tavlegade. Oxalsyre i december. Vi har en enkelt gang været heldige at slå en tre års dronning ihjel, men ellers har vi haft succes med behandlingen på niende år. Vi kan ikke genkende de mange “skrækhistorier” om myresyren. Enhver effektiv behandling koster nogle unge bier livet. Det er pest eller kolera. Drop eksperimenterne, vælg en strategi og hold den.

    Venlig hilsen Hammel-bi.dk.

     

    #2103 Score: 0

    Irmgard Kolb
    Deltager
    3 pts

    Jo, vi har en strategi der virker. Men der er jo ingen tvivl om, at det er nogle skappe sager. Det er jo ingen skade til at forske/undersøge andre ting, som muligvis kunne være bedre. Jeg bruger selv den sikre metode, som foreningen anbefaler, og er godt tilfreds med det, men derfor behøver man jo ikke være blind for andet. Det kunne måske være, man fandt noget, der er bedre.

    #2105 Score: 0

    Ivan Bjorholm Nielsen
    Medlem
    2 pts

    Jeg har set den tråd det var omtalt i, og synes absolut at det kunne være godt at få sagen belyst med lidt faglighed, og ikke bare løse påstande.
    Kan vi finde noget der er let og uproblematisk at behandle med, er det da altid interessant.

    Det kræver dog lige lidt konsulentassistance….

    #2106 Score: 0

    Flemming Bech Thorsen
    Deltager
    4 pts

    Jeg skrev mit indlæg med henblik på at undgå at forvirre vore nybegyndere. Der er ofte alt for mange, der kan komme med nye løsninger. Mange af dem virker ikke, de giver begynderne frustrationer og dårlige oplevelser.

    Som jeg læser dit indlæg Ivan, så ønsker du også kun at anbefale veldokumenterede metoder. Det kræver en grundig undersøgelse af nye metoder og samarbejde mellem konsulenter og fagligt udvalg, først derefter bør nye metoder anbefales eller forkastes.

    #2107 Score: 0

    Ivan Bjorholm Nielsen
    Medlem
    2 pts

    Du har fuldkommen ret Flemming.
    Akkurat derfor skrev jeg at vi skal have det ind omkring konsulenterne. Udokumenterede mirakelbehandlimger er der nok af.

    Men vi skal altid have øjne og ører åbne i forhold til nye ting, som kan gøre vore strategier endnu bedre.

     

    Søgte lidt på nettet omkring emnet i aftes (primært på tysk), og det er ikke store ting der er at finde. Det meste er end dog af ældre dato – sååå….

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.