Salg af honning i hele rammer.

FORUM FOR BIAVLERE Forums Honning og andre biprodukter Salg af honning i hele rammer.

This topic contains 4 svar, has 4 stemmer, and was last updated by  Gregers Nielsen 1 year, 6 months siden.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #5732 Score: 1

    Birgit og Jan Mølgaard
    Medlem
    1 pt

    Vi er blevet kontaktet af en evt. kunde, som gerne vil købe honning i hele rammer. Er der erfaringer med det, og hvordan kan prisen fastsættes?

     

    This post has received 1 vote up.
    #5735 Score: 0

    Gregers Nielsen
    Medlem
    1 pt

    Det synes jeg er et godt spørgsmål, som jeg også stillede sidste år i en anden tråd: https://www.biavlerforum.dk/forums/topic/salg-af-honning-i-rammer/

    Men jeg fik desværre aldrig svar.

    Jeg endte med at indgå handlen og solgte en ramme til en kilopris, hvor vi simpelthen fik rammen til at balancere på vægten og regnede prisen ud. Men jeg ville gerne have sat en etiket på, så rammen kunne spores tilbage til mig, ligesom etiketter på glas. Men der findes vist ikke etiketter til at sætte på rammer.

    Sørg for at have store fryseposer til at pakke rammen ind i og instruér kunden om kun at holde på træet/rammen og aldrig på voksen/honningen.

    • Dette svar blev ændret 2 years, 6 months siden af  Gregers Nielsen. Årsag: Præcisering
    #6433 Score: 0

    Thomas Grube
    Medlem

    prøv med at markere rammerne med et glødende jernstempel.

    #6449 Score: 1

    Charlotte Romlund Hansen
    Medlem
    1 pt

    Jeg har i år solgt over 30 hele rammer og sælger til en kilopris på 110 kr.

    Her vejer jeg hele rammen (incl. rammen og den medfølgende voks, som jeg ikke får igen) og ganger med kiloprisen. Men de skal fuldt forseglede og på jomfrutavler.

    I Harald Nyborg har de 19 liters poser, som passer perfekt til en ramme. Folder åbningen ned i en trekant og sætter tape på. Der udover en DBF-forseglingsetiket samt en guldetiket med mit nummer, så rammen kan spores tilbage til mig.

    Er netop vendt hjem fra Istanbul, hvor en cirkel tavlehonning på 20 cm i diameter koster, hvad der svarer til 250 kr. Så 110 kr pr. kg er ikke for meget, – og vores tavler indeholderjo ægte honning (uden tilsat sukker), lokalt produceret og et produkt vi kan være stolte af!

     

    This post has received 1 vote up.
    #6451 Score: 0

    Gregers Nielsen
    Medlem
    1 pt

    Tak for gode input, Charlotte

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.