Oxalsyredrypning

FORUM FOR BIAVLERE Forums Praktisk biavl Oxalsyredrypning

This topic contains 3 svar, has 3 stemmer, and was last updated by  Ivan Bjorholm Nielsen 7 years, 4 months siden.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #868 Score: 2

    Erling Atzen
    Deltager
    5 pts

    Det er nu over 3 uger siden vi havde nattefrost i nogle dage, og sandsynligheden for at der er yngel tilbage er ikke ret stor, så der for er bierne nu dryppet med oxalsyre, og der er ingen tvivl om at de reagere på behandlingen, efter 1 minuts tid begynder de at brumme noget. Det var egentlig dejlig lige at komme rundt og se til dem især når familierne er så stort som i år.

    Hilsen Erling

    This post has received 2 votes up.
    #943 Score: 1

    Erling Atzen
    Deltager
    5 pts

    Jeg har været nød til at åbne et par af mine aflæggere for at tilsætte fodertavler da de var næsten tomme og da konstaterede jeg at de sidste dages lune vejr har sat gang i æglægningen igen, ikke voldsomt, men der var nok et par hundrede æg, så min anbefaling vil være at bierne dryppes med oxalsyre inden weekenden.

     

    Hilsen Erling

    This post has received 1 vote up.
    #949 Score: 0

    Palle Frejvald
    Deltager
    10 pts

    Jeg dryppede i slutningen af oktober, og havde et forholdsvist stort nedfald, syntes jeg. Derfor venter jeg til imellem jul og nytår, så får de en gang oxalsyre mere. Så er der gået et par måneder siden sidst. Her ovre i det mørke Sjælland er det knap så lunt, så tror ikke der er så meget gang i yngleriet endnu. 😉 Der er ikke det store opbrud i vinterklyngerne at se.

    #950 Score: -1

    Ivan Bjorholm Nielsen
    Medlem
    2 pts

    Begyndte at dryppe bierne i går, og forventer at blive færdig i morgen.
    Generelt sidder bierne fint og roligt.

    Uanset vejret er december bare måneden hvor der er mindst yngel, så det er bare om at få grebet sprøjten, og se at få lavet Årets hovedrengøring for mider nu.
    Vejret er perfekt til det i de her dage.

    This post has received 1 vote down.
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.