Omtappe honning

FORUM FOR BIAVLERE Forums Åben debat Omtappe honning

This topic contains 18 svar, has 12 stemmer, and was last updated by  Klaus Langschwager 1 year, 1 month siden.

Viser 6 indlæg - 7 til 12 (af 19 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #6577 Score: 0

    Gunner Lund
    Deltager
    -5 pt

    Der er ikke nogen der har lyst til at hjælpe Jesper. Hvorfor?

     

    #6578 Score: 0

    Finn Niemann
    Medlem

    Hej

    Når du har smeltet din honning ved ca. 40 grader, skal den være helt klar som nyslynget honning.                    Jeg vil anbefale dig at finsi honningen, så du ikke for grove krystaller med over. Derefter skal honningen røres  som var den nyslynget. Det er dog meget, at sætte i værk for så lille portion.

    Hilsen

    Finn Niemann

     

    #6579 Score: 0

    Jesper Bak Villadsen
    Medlem
    1 pt

    Hej Finn,

    OK – tak for det – jeg har nu lavet en lille prøve og omtappet en enkelt bøtte til 2 glas for at se hvordan den opfører sig. Har sat de 2 glas et sted hvor der er omkring 14 grader – så bliver det spændende at se hvordan den sætter sig.

    Og ja jeg er enig – det er meget arbejde at gøre for så lille en potion – men det er en leverance jeg gerne vil opfylde da jeg tror det vil give flere større ordre næste år :o)

     

    tak for input – go søndag

    #6580 Score: 0

    Klaus Hviid Petersen
    Deltager
    2 pts

    Hej Jesper

    Du kan også lune de glas du skal bruge. Når de er “flydende” nok, men ikke for flydende kan du tappe dem over i mindre glas. Så burde de krystallisere pænt op igen, da de krystaller der “overlevede” vil brede sig igen. Det er min erfaring at det kan lade sig gøre.

    Dog husk at du mister noget, så du skal lune flere store glas end du forventer……

    Mvh/Klaus

    #6581 Score: 0

    Jesper Bak Villadsen
    Medlem
    1 pt

    Hej Klaus, Super – tak for input

    /jesper

    #6593 Score: 0

    Jørgen Bilstrup Vestergaard
    Medlem
    3 pts

    Måske danser jeg også lige en lille dans, for jeg har ikke prøvet, og efter som ingen rigtig melder ind, kunne du evt gøre erfaringen for os andre med at lave 2 glas om til 4 og så skrive tilbage, så vi alle bliver klogere.

    Jeg har forstået, at du vil gøre det nænsomt, og jeg tror en god del på, at det er muligt med godt resultat.

    Mvh Jørgen

Viser 6 indlæg - 7 til 12 (af 19 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.