Om modning af honningen.

FORUM FOR BIAVLERE Forums Honning og andre biprodukter Om modning af honningen.

This topic contains 2 svar, has 3 stemmer, and was last updated by  Henrik Fromberg Olsen 4 years, 4 months siden.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #3543 Score: 0

    Gert O. Johansen
    Medlem
    14 pts

    Jeg så lige i går, at min lokale superbrugs sælger lokalt produceret honning. Det er jo prisværdigt. Jeg kunne se, at den pågældende honning var slynget og tappet for mindre end en måned siden, så vidt så godt.
    Men jeg oplever da ofte, at honningen “efterkrystalliserer” i glassene og bliver stenhård.
    Skal man så i deklarationen skrive, at der skal bruges hammer og mejsel for at få honningen ud igen ?
    Er det almindeligt at sætte honningen til salg uden nogen tid til modning?  Hvad gør i andre ?

    This post has received 1 vote up and 1 vote down.
    #3877 Score: 0

    Honningen vil ændre sig heletiden. Først bliver den måske mere hård siden bliver den blødere.

    #3890 Score: 0

    Henrik Fromberg Olsen
    Deltager
    2 pts

    Hej

    Rørt honning skal være smørbart fin krystalliseret og smage godt.

    lad honningen udvikle sig  i nogle måneder inden du sætter den til salg der på undgår du dårlig reklame for din honning.

    Hvis det skulle ske din honning udvikler sig forkert så er der forskællige grunde til det kig tilbage og prøv igen det kan skylde temperatur i opbevaringen og evt honningens sammensætning  der er mange muligheder Rom blev ikke bygget på en dag

    Mvh Hfo

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.