Om manglende debatlyst på forum

FORUM FOR BIAVLERE Forums Åben debat Om manglende debatlyst på forum

This topic contains 12 svar, has 8 stemmer, and was last updated by  Ole Sam Nielsen 4 years, 5 months siden.

Viser 6 indlæg - 7 til 12 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #3844 Score: 0

     

    Grundet de mange forskellige måder at håndtere bier på er folk bange for at blive sablet ned for at gøre noget “forkert”.

    En ting er at sidde i den lokale forening og tale om tingene som måske ikke er skoleeksemplet. En anden ting er at smide det på nettet.

    Tingene kan meget hurtigt blive grimme når folk sidder bag deres computerskærm.

    Mere debat ville dog være dejligt.

    #3845 Score: 1

    Gert O. Johansen
    Medlem
    14 pts

    Ja man skal selvfølgelig være forberedt på, engang imellem at få “en over snuden” hvis man stikker den frem, men herregud det gør jo ik’ ondt. Til gengæld kan man jo selv “risikere” at blive klogere, også selv om man i forvejen tror at man ved alt 😉
    Det er vel i grunden det som det handler om ?

     

    This post has received 1 vote up.
    #3853 Score: 0

    Bo Brebøl
    Deltager
    6 pts

    I Danmarks Biavlerforening ønsker vi et levende debatforum. Ingen bør holde sig tilbage. Det fremgår også af foreningens nyhedsbreve, der rummer et omkvæd, som opfordrer til deltagelse i debatten på forum. Problemet er, at meget få af de mere end 6000 medlemmer deltager på forum. Lad os ændre på dette gennem oplysning.

    Mit svar om overvintring på én kasse lavnormal er, at jeg har gode erfaringer med 13-rammers.

    #3854 Score: 0

    Ib Jensen
    Deltager
    4 pts

    Jeg tror en del af forklaringen skyldes, at der findes et (måske flere?) fora på FaceBook, hvor biavlere kan debattere og udveksle erfaringer.
    Jeg er ikke selv på FB og ville da hjertens gerne se mere debat her, men jeg er heller ikke selv for flittig :-).

     

    #3855 Score: 0

    Gunner Lund
    Deltager
    -5 pt

    Jeg er glad for at Danmarks biavlerforening har makeretet en holdning til hjemmeside. Grunden til at der ikke er så mange på hjemmesiden er måske at alderen på os biavler er højt. Det kan selvfølgelig også være vi er for kedelige os der er på hjemmesiden. Jeg mener at Danmarks Biavlerforening har et ansvar for at gøre hjemmesiden spændende at besøge.

    Gunner

    #3856 Score: 0

    Irmgard Kolb
    Deltager
    3 pts

    tror nu mere, det er fordi det er noget nemmere at skrive på facebook. Til gengæld er tonen noget bedre herinde

     

Viser 6 indlæg - 7 til 12 (af 13 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.