Naturnationalparkerne i Danmark

FORUM FOR BIAVLERE Forums Åben debat Naturnationalparkerne i Danmark

This topic contains 9 svar, has 4 stemmer, and was last updated by  Gert O. Johansen 2 years, 11 months siden.

Viser 4 indlæg - 7 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #5477 Score: 0

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Jeg syntes at nu strammer de den i Skov og Naturstyrelsen , der må ikke være Honningbier i de Såkaldte Nationalparker og i nogen af Skov og Naturstyrelsen områder jeg har spurt, og fået svar at der kommer ikke flere nye områder med bier i skovstyrelsens områder, er de blevet pålagt af naturstyrelsen,.

    Der må heller ikke være honningbier i Dansk Naturfond områder , som er ejet  af Danmarks Naturfredning.

    ”Verdens Skove”  har opkøbt 7ud af 11 lyngområder af naturstyrelsen, for at forbyde Honningbier , og Vild med Vilje, vejleder kommunerne om at nu skal de så og plante Danske planter, for de vilde bier , og ingen Honningbier.

    Hvad er der blevet af alt det arbejde at biavlerne og bierne har lavet i de sidste 150 år.

    Glistrup og Nils Anker Kofod, må jo være glad , da de lukkede statens Bi forsøg i 1975 , alt er SPILDT, og alt er nu overtaget af en lille håndful forskere og Plan Bi , og der er kun plads til vilde bier.

    Biavlere og Honningbier er et skældsord og bliver jagtet  i Danmark, fra at være stolt, af at være Biavler skal jeg nu og skamme mig .

    Jeg er sur og ked af det , jeg har brugt 47 år som biavler og oplært mange nye biavlere, ØV

    #5481 Score: 0

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Jeg vil opfordre til, at Naturstyrelsen  og  Skovstyrelsen  og  Danmarks Naturfredning  og  Plan-bi  og  Verdens-skove  og  Vild-med-vilje  og  alle deres disciple  holder sig fra at spise Frugt og bær , som mine bier har bestøvet.

    Hilsen en Biavler

    #5482 Score: 0

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Statens Bi-forsøg , forsøg med og uden Bier,

    #5483 Score: 0

    Gert O. Johansen
    Medlem
    14 pts

    Ak ja, hvis alle de bedrevidende akademikere ville nøjes med at udtale sig om det de ved noget, og altså ikke også om alt det de blot tror de ved noget om, så ville der blive stille i Danevang.
    Jeg kommer lige til at tænke tilbage på dengang debatten om begrænsning af torskefiskeriet var på sit højeste, fordi så mange havforskere havde regnet sig frem til at bestanden skulle beskyttes yderligere.
    Så vidt jeg husker var det en fiskeriforening i Esbjerg som havde lavet deres egen optælling af torskebestanden.
    Så var der en journalist som spurgte en af fiskerne om, hvordan det kunne være at de tal fiskeriforeningen kom frem til var så meget større end den “de kloge” var kommet frem til ?
    Jow sagde en fisker, det er nok fordi at når vi tæller torskebestanden op, så tæller vi jo også alle havforskerne med !

Viser 4 indlæg - 7 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.