Læs her før du skriver

FORUM FOR BIAVLERE Forums Centrale bigårdsregister Læs her før du skriver

This topic contains 6 svar, has 4 stemmer, and was last updated by  Carsten Dyhre Hansen 7 years, 2 months siden.

Viser 7 indlæg (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #1365 Score: 0

    Det ville være rart hvis det var muligt at se informationer på udbrudsområderne, dvs, hvornår er det konstateret, status oplysninger og ikke mindst hvornår forventes området at være “ren” igen. Ser ikke feltet fyldt med tekst, men derimod et pop op vindue med informationer, når musens markør er over feltet.

    Begrundelsen for dette er at man hurtig mister fidusen til om kortet udviser “rigtige” informationer. I det CBR er et site som ikke kontrolleres og anvendes dagligt, men der imod når der er behov for at føre ændringer, eller hvis jeg står og skal overtage bier fra andre biavlere, så opleves kortet som statisk information. Det bør helt sikkert ændres til et mere dynamisk og levende oversigt/site.

    Har en formodning om at sådan en ændring måske også kunne tiltrække flere brugere. For mig som har vedtaget at CBR er en “skal ting”, ses CBR som et muligt redskab til at holde bierne på behørig afstand smittede områder, eller det som jeg kalder skærpet opmærksomhed i egen biavl, hvis smittede områder opstår tæt på egne bigårde.

    Sidst men ikke mindst – vi lever i et digitaliseret samfund, så er fuldstændig enig i at der burde produceres en CBR app.

     

Viser 7 indlæg (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.