Læs her før du skriver

FORUM FOR BIAVLERE Forums Centrale bigårdsregister Læs her før du skriver

This topic contains 6 svar, has 4 stemmer, and was last updated by  Carsten Dyhre Hansen 7 years, 2 months siden.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #1237 Score: 0

    Flemming Vejsnæs
    Deltager
    10 pts

    NaturErhvervstyrelsen har indgået aftale med Danmarks Biavlerforening om et fælles projektet, der har til formål at udvikle forbedret brugervenlighed af det elektroniske Centrale BigårdsRegister (CBR) i form af vejledninger og demonstrationsvideoer. Har du input til forbedringer og problemer, som du ofte støder på, kan du skrive det i dette Forum, hvorefter det vil indgå i vores videre arbejde. Det kan ikke forventes spørgsmål bliver besvaret, da aktuelle spørgsmål om systemets funktioner skal rettes til NaturErhvervstyrelsen på tlf.: 33 95 80 00.

    #1255 Score: 0

    Johannes Bank Sørensen
    Deltager
    4 pts

    Jeg vil forslå at man udvikler en App til de fsk. typer af SmartPhones
    Det vigtige ved App’en er at den er så enkel at bruge som muligt – efter K.I.S. princippet: Keep It Simlpe samt at den performer godt dvs hurtigt og funktionelt.
    App’en behøver ikke at kunne det hele fra starten – Jeg vil foreslå at man starter med en menu vdr syn af Bier.
    App’en skal således arbejde sammen med det bestående Centrale Bigårdsregister.

    #1258 Score: 0

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    De gamle sundhedsatester fungere meget bedre end det nye ” Det Centrale Bigårdsregistre” der skal man heller ikke bruge ”NemID nøglekort” men bare navn og adresse.

    Kan der evt.. ikke laves en elektronisk udgave af de gamle sundhedsatester, enkel og billig, (for ikke at smide gode penge efter dårlige penge)

    #1279 Score: 0

    Johannes Bank Sørensen
    Deltager
    4 pts

    Hej Ole,

    Jeg benytter allerede i dag hvad du efterspørger:

    Fra min SmartPhone – som naturligvis er en Android – benytter jeg App’en ‘CamScanner’ til at indscanne min manuel underskrevne men ellers forudfyldte sundheds-attest som herfra mailes direkte til Bisygdomsinspektøren. Orginalen beholdes af den som jeg har synet for. Dvs eksekveret her og nu på stedet, lynhurtig ekspedition og med digital dokumentation.

    Jeg gør det – i dag – på denne måde fordi dem jeg syner for ikke har benyttet CBR – sikkert fordi det har fået den værst tænkelige fødsel og mange oplever det som en pestilens. Har faktisk gjort mig den umage at sætte mig ind i CBR, men det hjælper ligesom ikke så meget hvis dem jeg syner for ikke benytter det.

    Men derfor håber jeg da alligevel stadig at der kommer en App som både jeg og den jeg syner for kan benytte lynhurtigt når der skal synes.

    Når jeg holder fast ved App’en er det fordi de fleste af os vel efterhånden har en Smartphone som kan medbringes på stedet hvor der synes så man får registreret mens man alligevel er i gang.

    #1282 Score: 0

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Tak for dit svar.

    Det lyder meget rigtigt. Jeg har ikke så mange af de gamle sundhedsattester tilbage, og de er svære at skaffe, så det vil være en fordel, hvis hele sundhedsattesten lå inde på  f.eks. Danmarks Biavler forenings hjemmeside, så alle kunne hente den og udskrive den derfra.

    PS. Min Smartphone er en Microsoft.

    #1289 Score: 0

    Johannes Bank Sørensen
    Deltager
    4 pts

    Du kan komme uden om problemet med at skaffe sundhedsattester ved at indscanne en blank attest. Hvis du efterfølgende digitalt (eller forinden manuelt) udfylder de faste oplysninger (dit navn, adresse, tlf. email osv) og gemmer denne skabelon på din computer så er det bare at udskrive når der er behov eller udskrive en stak ad gangen. Dvs at det eneste der herefter behøves noteret på attesten er de variable oplysninger – dvs antallet af bifamilier, dato, underskrift, køber information.

    (Mon ikke det kan lade sig gøre at lave en App på alle 3 platforme Android + iOS + Windows 10 Mobile – det ville nu være lettere)

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.