Kyndige biavler

FORUM FOR BIAVLERE Forums Love og regler Kyndige biavler

This topic contains 12 svar, has 4 stemmer, and was last updated by  Gunner Lund 6 years, 11 months siden.

Viser 6 indlæg - 7 til 12 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #1817 Score: 0

    Erling Atzen
    Deltager
    5 pts

    Hej Gunner

    Det er udelukkende Arhus universitet, Flakkebjerg der uddanner kyndige biavlere og det ligger fuldstændig uden for DBF. Der er adskillige gange forsøgt at få kurset til Jylland, men desværre forgæves

     

    Hilsen Erling

    #1818 Score: 0

    Gunner Lund
    Deltager
    -5 pt

    Hej Erling

    Ved du  hvorfor at Arhus universitet, Flakkebjerg ikke vil eller kan uddanne kyndige biavlere i Jylland?

    Gunner

     

    #1821 Score: 0

    Gunner Lund
    Deltager
    -5 pt

    Hej

    Det blev så sidste gang jeg spurgte til det at blive kyndig biavler. Jeg forstår at der er ikke nogen i Danmarks biavlerforenings bestyrelse og ansatte der gider at deltage i debatten. Jeg ved ikke hvad der ligger under, men det undre mig dog at mine overvejelser omkring det ikke kan få kan i debatten.

    Gunner.

    Ps. Jeg kontakter selv Aarhus universitet, Flakkebjerg for afklaring på problemstillingen.

     

    #1823 Score: 0

    Palle Frejvald
    Deltager
    10 pts

    Hej Gunner
    Din bemærkning om at ingen “gider at deltage”, den er altså urimelig. Du har både fået svar fra ansatte og fra folk i bestyrelsen. Hvis du læser Erlings svar, så står der tydeligt at DBF flere gange har forsøgt at få lavet kurser i Jylland, men uden resultat. Der står også at det er Aarhus Universitet der står for uddannelsen, ikke DBF.

    Det samme fremgår klart af det link jeg gav dig. Også at det er noget som har været snakket om i meget lang tid.

    Ingen fra DBF kan svare på, hvad årsagen er til, at Aarhus Universitet ikke afholder kurser for nye kyndige biavlere et sted i Jylland. Du spørger et forkert sted. Fin ide at du selv kontakter dem.

    #1824 Score: 0

    Gunner Lund
    Deltager
    -5 pt

    Hej Palle

    Jeg undskylder, men jeg bliver dog nødt til at svare på på dit svar.

    Jeg har fattet, at det ikke hører under DBF. Jeg forstår bare ikke at DBF  finder sig i det. Aarhus Universitet må dog have en god forklaring på hvorfor ikke de kan holde et kursus i Jylland. Det går jeg ud fra at DBF har fået en forklaring på. Det er den forklaring jeg har efterlyst.

    Det var måske en ide at boykotte deres kursus i Slagelse, eller droppe at samarbejde med dem.

     

    Gunner

     

     

    #1828 Score: 0

    Erling Atzen
    Deltager
    5 pts

    Hej Gunner

    Uden at ville hænges op på det, mener jeg det er noget med at de har alle der underviser i huset eller tæt på og holder de det i Flakkebjerg sparre de at skulle leje lokaler og betale udetillæg og overnatning til underviser i tre døgn.

    Og hvis jeg ikke svare indenfor 10 minutter, er det nok fordi jeg har andet at lave end at side bag en skærm

    Hilsen Erling

    Ps. Jeg synes du skal overveje hvad du skriver inden du trykker på “send”

Viser 6 indlæg - 7 til 12 (af 13 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.