Kyndige biavler

FORUM FOR BIAVLERE Forums Love og regler Kyndige biavler

This topic contains 12 svar, has 4 stemmer, and was last updated by  Gunner Lund 6 years, 12 months siden.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #1793 Score: 0

    Gunner Lund
    Deltager
    -5 pt

    Kan vi være sikker på at alle dem som står som kyndige biavler hos de forskellige lokalforeninger har  “papirerne”  i orden?

    Vil man ikke kunne lave lokale kurser for  at blive kyndig biavler, for at holde prisen nede. Jeg tror at vi kunne  få mange flere til at deltage hvilket være godt for den fremtidige biavl

    Jeg vil håbe, at Danmarks biavlerforening vil arbejde på det! 

    Gunner Lund

    #1794 Score: 0

    Flemming Bech Thorsen
    Deltager
    4 pts

    Det er Århus universitet, Flakkebjerg, der står for uddannelsen. DBF har kæmpet for få lagt kurser flere steder i landet (Flakkebjerg og Foulum).

    Uddannelsen er offentlig og den bliver nok liggende under det offentlige.

    Var det et svar der hjalp?

    Kyndige biavlere har et ( gyldigt ) legitimationsbevis, det kan du bede om at få forevist.

    Listen over kyndige biavlere kan have mangler.

    #1798 Score: 0

    Gunner Lund
    Deltager
    -5 pt

    Har man spurgt om Aarhus universitet, Flakkebjerg om de vil lave lokale kurser i at blive kyndige biavler? For mig behøver det ikke at ligge under Danmarks biavlerforening. Det er mig vigtig, at det er så nemt og billigt, at blive kyndige biavler, som gør at der ville være mange flere der ville uddanne sig.

    Ps. Hvor meget skal man nu betale for at få sine bier synet?

    #1813 Score: 0

    Gunner Lund
    Deltager
    -5 pt

    Hej

    Jeg havde nok regnet med at en fra Danmarks Biavlerforening ville give en forklaring på problemstillingen omkring kyndige biavler!

    De har nok travlt med alt mulig andet. Det må da være vigtigt at os fra Jylland også kan få råd til at tage et kursus i at blive kyndig biavler. Det ville vi da kunne, hvis der blev lagt et i Jylland.

    Gunner

    #1815 Score: 0

    Palle Frejvald
    Deltager
    10 pts

    Hej Gunner
    Du kan finde en del om det du efterspørger i blandt andet referaterne fra binævnsmøderne Blandt andet i det fra marts 2016 fremgår det, at der har været en længere dialog om kurserne.

    Hvis jeg husker ret, har der også været skrevet om det i “Orientering” i Tidsskriftet.

    Prøv eventuelt selv at google lidt på emnet.

    Prisen for at få synet bier er noget du må aftale med den kyndige biavler.

    #1816 Score: -1

    Gunner Lund
    Deltager
    -5 pt

    Jeg kan forstå det er op af bakke! Hvad har vi politikker til kan der ikke påvirkes der?

    Er jeg alene om ønsket at få et kursus til Jylland?

    This post has received 1 vote down.
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 13 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.