Hvor går pengene hen ?

FORUM FOR BIAVLERE Forums Åben debat Hvor går pengene hen ?

This topic contains 13 svar, has 13 stemmer, and was last updated by  Jan Nielsen 3 weeks, 1 day siden.

Viser 6 indlæg - 7 til 12 (af 14 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #7139 Score: 0

    Gunner Lund
    Deltager
    -5 pt

    I kommer ikke længere med Danmarks Biavlerforeningen, det synes jeg dog er trist. Mød op på generalforsamling her kan du være med til at bestemme kontingentet. Jeg har ikke råd til at deltage da generalforsamlingen skal altid foregå på fyn.

    Fynboerne, og dem fra djævleøen  gider ikke at komme til  generalforsamling i Jylland.

    Der er alt for mange medlemmer der ikke tør tage kampen op.

    Jyden fra aalborg.

    Ps.

    Hvad med at lave en online generalforsamling som alle har mulighed for at deltage i.

    #7142 Score: 1

    Dorte Vinding
    Medlem
    1 pt

    Jeg er enig i at medlemsskabet er for dyrt. Jeg synes at Gert O. Johansen stiller nogle meget relevante spørgsmål til biavlerforeningens antal ansatte, rejser m.m. Kan man se Biavlerforeningen regnskab nogen steder, så vi medlemmer konkret kan se hvad vore medlemskroner går til.

    Måske man kunnne overveje at differenciere medlemspriserne på erhvervs og privat biavl, samt give noget ungdoms og pensionistrabat. Det kan måske give flere medllemmer der vil gøre en indsats for at vi får flere bier😊

    Bivenlig hilsen Dorte Vinding

    This post has received 1 vote up.
    #7147 Score: 0

    Jørgen Bilstrup Vestergaard
    Medlem
    3 pts

    Hvor mange glas honning får du som merudbytte takket være forskning og formidling fra Danmarks Biavlerforening? Hvor meget honning vil du ofre, for at dit arbejde med bierne giver dig glæde og tilfredshed? Hvor mange glas honning vil du give for Tidsskrift for Biavl? Hvis du ikke er medlem, vil du så også undlade at bruge den viden, som kommer ud i Danmark fra Danmarks Biavlerforening – altså vil du afstå fra at være på nas? Værdsætter du det lobbyarbejde, som Danmarks Biavlerforening udfører inden- og udenlands? Hvad må det koste dig i antal glas honning? Hvilke dele af foreningens virke vil du betale for, og hvor meget vil du betale?

    Mvh Jørgen

    #7160 Score: 0

    Hej Gert.

    Medlemskontingentet fastsættes af generalforsamlingen og betaler for at foreningen kan varetage de opgaver, som ligger bedst på et fællesskabsniveau – og som ligger dårligere hos den enkelte biavler. For eksempel prøver foreningen at styrke fortællingen om biernes produkter og betydning på sociale medier og vi prøver at styrke fortællingen om bier på skolerne. Foreningen repræsenterer biavlens interesser overfor politikerne og går i dialog med myndighederne for at lette biavlernes forhold. Desuden bidrager medlemsskabet til at understøtte fællesskabet i lokalforeningerne – og til udgivelsen af tidsskrift for biavl, der blandt andet medvirker til at indsamle og formidle viden.

    Om kontingentet er dyrt eller ej skal jeg ikke kunne sige. Men bestyrelsen er meget opmærksomme på at være tilbageholdende – hvilket du måske kan se ved, at kontingentet kun er steget med 40 kroner (5,7%) de sidste 10 år, hvor den generelle inflation har været omkring 18 %.

    Foreningen er de senere år lykkedes godt med at få finansiering af projekter. Dette har givet mulighed for at ansætte medarbejdere til at udføre projekterne, der giver nye muligheder for medlemmerne. Det er dog langt fra alle medarbejdere der er fuldtidsansatte.

    #7163 Score: 0

    Kim Dyrberg
    Deltager

    Hej

    Jeg syntes ikke det er dyrt, det handler om en forening hvor vi mødes og udveksler ideer og hvad der sker for tiden. Hvis man deltager i de aktiviteter der findes, er der mange muligheder.De konsulenter mm hvoraf nogen er lønnet af projekter og ikke medlems kroner, formoder jeg. Håber jeg den valgte hovedbestyrelse har styr, så spørg evt dem. Vi biavlere tænker meget i penge, tænk hvis hobbyen var foto, det tror jeg koster mange penge. Mit budskab er det er et fælleskab hvor kan mødes og hygge os mm, ja det koster penge også for mig som pensionist.

    mvh

    Kim

    #7304 Score: 0

    Frank Sax Nielsen
    Medlem
    1 pt

    Jeg er fuldt tilfreds med medlemsbladet og har egentlig ikke tænkt stort over kontingentet. Det irriterer dog imidlertid, at jeg er tvangsindlagt til at betale til en lokalafdeling jeg ikke har mulighed for at drage nytte af. Jeg bor på en Ø og kan ikke nå frem og tilbage til foreningens aktiviteter endsige de indkøbstilbud der stundom kommer op. Det ville derfor være ønskeligt at man fjernede dette tvangsmedlemsskab. Hvis foreningen kunne opnå rabatter hos diverse bihuse direkte til de enkelte medlemmer ville det give anderledes mening.

    MVH

    Frank, Sejerø

Viser 6 indlæg - 7 til 12 (af 14 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.