Erfaringer med eddikesyre i foderblanding

FORUM FOR BIAVLERE Forums Praktisk biavl Erfaringer med eddikesyre i foderblanding

This topic contains 3 svar, has 3 stemmer, and was last updated by  Ole Sam Nielsen 3 years, 7 months siden.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #4699 Score: 0

    Gert O. Johansen
    Medlem
    14 pts

    Jeg har for første gang prøvet at tilsætte lidt eddikesyre til min hjemmelavede 60% sukkerblanding.
    Meget nøje afmålt. Flere anbefaler 24 ml. til 6 kg. sukker (tørstof)

    Jeg startede egentlig med lidt drivfodring for et par uger siden for at fremme yngelssætningen. 3 liter 60% pr familie. No problem, det var taget ned i løbet af nul,5
    Efterfølgende har jeg så fordret igen med samme mængde, med denne gang med tilsat eddikesyre.

    Resultat, de vil s’gu’ ikke ha’ det. Ikke noget målbart varroanedfald i de nye aflæggere.

    Er der nogen der har et bud på hvorfor indtaget er næste gået i stå ?

    Er de mon blevet så eddikesure, at de har besluttet sig for sultestrejke ?

    #4700 Score: 0

    Christian Løcke
    Medlem
    3 pts

    Jeg har blandet eddikesyre i i flere år uden problemer, det er 32% eddikesyre en dl. til 25 kg sukker. Har du brugt en stærkere syre?

    #4701 Score: 0

    Gert O. Johansen
    Medlem
    14 pts

    Næh, man skulle godt nok tro det. Men det er alm 32% eddikesyre købt i brugsen. Mystisk !

    #4702 Score: 0

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Jeg tror ikke det er eddikesyren men fordi det er ved at være for koldt om natten.

    Når man åbner til bierne så flyver de ikke op, men vender bare brodden og bagkroppen op

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.