Central bigårds register

FORUM FOR BIAVLERE Forums Centrale bigårdsregister Central bigårds register

This topic contains 4 svar, has 3 stemmer, and was last updated by  Gert O. Johansen 1 year siden.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #1340 Score: 1

    Peter Nielsen
    Deltager
    1 pt

    Kan ikke ændre min mailadresse i CBR. Da jeg har fået et nyt, vil det  blive et problem da jeg er kyndig biavler. Har henvendt mig til naturstyrelsen, men de kan ikke sige hvornår det bliver rettet, de siger at det skal rettes med hjælp ude fra. og det er meget dyrt.

    Hilsen Peter Nielsen

    This post has received 1 vote up.
    #1342 Score: 0

    Flemming Vejsnæs
    Deltager
    10 pts

    Hej Peter – tak for din kommentar.

    #1602 Score: 0

    Peter Nielsen
    Deltager
    1 pt

    Nu er det mulig at rette mail adresse og tlf nr.  i CBR

    #3523 Score: 0

    Gert O. Johansen
    Medlem
    13 pts

    SOM VINDEN BLÆSER –
    Hvad pokker sker der med registret ?  Den ene dag kan man se et  næsten nyt udbrud af ondartet bipest lidt syd for Århus, og nogle få dage senere er markeringen af karantænezonen for angrebet fjernet igen.
    Til gengæld kan man stadig se markering visende angreb afsluttet indenfor den seneste måned, stadig vises for angreb der er afsluttet for adskillige år siden.
    Kan vi overhovedet bruge det til noget ?

    #6742 Score: 0

    Gert O. Johansen
    Medlem
    13 pts

    Som vinden stadig blæser !

    Nu skriver vi så år 2023 og vi er nu blevet pålagt, at vi skal ha’ registreret vores bigård(e)

    Men det er da mere end bare helt til grin, at registeret stadig efter så mange år ikke, eller kun i ringe grad fungerer efter hensigten.

    Kan der måske være tale om helt manglende kvalifikationer hos den “ansvarlige” myndighed ?

    Jeg skrev i 2019 og beklagede mig over, at vi ikke kan bruge et oversigtskort som ikke føres ajour. Men de selv samme for længst forældede markeringer af sygdomsudbrud figurerer stadig, bl.a. som udbrud der er afsluttet indenfor den seneste måned. (Selv om de er afsluttede for omkring 4 – 5 år siden)

    Hvad kan vi så bruge det til ? Jeg havde fået den opfattelse, at registeret skulle være et værktøj til os alle sammen som hjælp til begrænsning af evt. sygdomsudbrud. Men det ser mere ud til blot at ha’ været et midlertidigt beskæftigelsesprojekt i ministeriet.

    Skal vi nu ikke forlange at registeret bringes til at fungere, eller alternativt helt opgive og begrave det en gang for alle ?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.