Brød

This topic contains 4 svar, has 4 stemmer, and was last updated by  Gert O. Johansen 4 years siden.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #4147 Score: 0

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Brød bagt i støbejernsgryde
    Ca. 600 gram hvedemel
    Lidt (20g) gær
    Lidt salt
    1 spiseske honning
    1 spiseske pollen
    Ca. 6 deciliter birkesaft
    Rør det hele godt sammen til en ”lind” dej og lad det hæve, ca. 6 timer
    Læg bagepapir i en støbejernsgryde med låg, sæt den i ovnen på 250 grader. Når ovnen og gryden er varme, hældes dejen direkte i den varme gryde. Gryden sættes i ovnen på 250 grader i ½ time, derefter tages låget af , og der skrues ned på 225 grader i 15 minutter.
    Når det er færdigt: Vip det ud på en rist og vent 1 time med at skære af det.
    Låget på gryden gør, at brødet bliver mere ”saftigt”, fordi dampen bliver inde i gryden.
    Ps. Hvis du brænder fingrene, så smør honning på med det samme, det gør ondt, men næste dag er der ingen brandsår og ingen vabler.

    #4148 Score: 0

    Gunner Lund
    Deltager
    -6 pt

    Hej Ole Sam Nielsen

    Synes du ikke det  at det er kun mærkelig at det kun er dig der kommer med indlæg på den side? Jeg forstår ikke du gider det.

    Gunner

    #4149 Score: 0

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Jo jeg syntes også det er mærkeligt, især syntes jeg det er mærkelig , at det er meget sjældent at nogen af de såkaldte konsulenter ikke kommer mere på banen end de gør , men de har jo heller ikke haft bier så længe.
    De er heller ikke motiveret for nye og gode forslag , til bi-forum

    #4150 Score: 0

    Flemming Bech Thorsen
    Deltager
    4 pts

    Biavlerne finder Facebook mere interessant! Mange lokalforeninger har lukkede Facebook-grupper.  Det er sikkert en uoverkommelig opgave for konsulenterne at følge med på diverse Facebook-grupper.

     

    #4152 Score: 0

    Gert O. Johansen
    Medlem
    13 pts

    Det er sikkert en uoverkommelig opgave for konsulenterne at følge med på diverse Facebook-grupper.
    Ja men det er da en falliterklæring fra konsulenterne, at de så fravælger foreningens eget debatforum.
    Jeg undrer mig lige som Gunner og Ole over, at foreningens debatforum er så dødt, og at det så åbenbart er mere attraktivt at boltre sig på FB’s reklameinficerede forum.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.