biavlens historie i Danmark

FORUM FOR BIAVLERE Forums Åben debat biavlens historie i Danmark

This topic contains 4 svar, has 3 stemmer, and was last updated by  Ole Sam Nielsen 4 years, 1 month siden.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #4009 Score: 0

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    På Dansk Biavlskonference er der noget om Bier som husdyr -om . Det Grønne Museum på Gl. Estrup.
    Desværre kommer jeg der ikke nogensinde, Jylland ligger for mig meget meget langt væk.
    .
    Det var en stor skam at Lukke Dansk Jagt- og Skovbrugsmuseum i Hørsholm i avlsbygningerne fra det gamle Hirschholm Slot bygget i 1700-tallet. Museet blev oprettet i 1942. det havde været bedre at udvide i Hørsholm til også at have et bi-museum det er vi mange der syntes.
    Men vi har endnu stadig frilandsmuseet i Lyngby, hvor der lidt biavl i halmkuber.
    Som vilkårene er for Dansk Biavl lige nu, ryger vi vel alle sammen på museum.

    #4082 Score: 0

    Jeg er formand for Biavlerlauget  på det Grønne museum.

    Jeg har da godt kunnet bevæge mig over til jagt og skovbrugsmuseet i Hørsholm flere gange, så det må da være muligt også at komme den modsatte vej.

    Man kan sagtens lave en aftale med mig om rundvisning i bigården, hvis man er en gruppe der vil på besøg.

    Vi synes at biavlen hører hjemme på et museum, der viser landbrugets historie.

    Det Grønne Museum har nogle fantastiske formidlere, som er kendt fra medierne, Bl.a Bettina Buhl, der er madhistoriker, og Peter Bavnshøj, der skriver om biavlens historie i tidsskriftet.

     

    #4083 Score: 0

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Jeg har intet mod det ”grønne museum” i Jylland, men jeg syntes det er synd at lukke Jagt og skovbrugs museum i Hørsholm,

     

    #4087 Score: 0

    Gert O. Johansen
    Medlem
    14 pts

    Klynk med dig Ole.
    Du afslører jo dig selv, for med  6.500 Kr. udbetalt om måneden, så kan de fleste da nok regne ud, at du ikke er helt uformuende ved siden af.
    Men jeg kan da tilbyde, at hente dig (helt gratis) ved færgen en dag, så kan vi to jo lave en lille fælles pensionisttur til Det Grønne Museum ?

    #4089 Score: 0

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Ps. Jeg har slettet det meste og beholdt det væsentlige.
    Men forskellen er for stor når en direktør i Hillerød kommune får 1.850.000 kr. om året

    I år er jeg glad for at jeg er en fattig røv, og ikke tager på ferie til Milano , eller skal på Biavler kongres.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.