Bi plante/buske

FORUM FOR BIAVLERE Forums Biplanter Bi plante/buske

This topic contains 10 svar, has 8 stemmer, and was last updated by  Minna Møller 4 years, 12 months siden.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #3206 Score: 0

    Er der nogen, som kan anbefale nogle flere årige plante eller nogle buske.

    #3207 Score: 0

    Hej Sanchez

    Prøv at google trækkalender biplanter

    vh

    Bent Karlsson

    #3208 Score: 0

    Ilka Müller
    Medlem

    Honningtræ (Euodia) skulle være interessant for bier.
    Jeg har plantet et, men det har ikke blomstret endnu, så jeg har ingen erfaring med det.

    #3210 Score: 0

    Lis Jacobsen
    Medlem

    hvilket tidspunkt på året ønsker du den pågældende plante skal blomster? Og er det en staude, busk eller træ du er ude efter?

    #3215 Score: 0

    Hej Lis : Jeg er interesseret om alt muligt tidspunkt og gerne buske. Jeg  har en lille stykke jord på 100-150 m2 som jeg tænk mig at plante Pil og bi plante blanding, på noget af det. Måske også brombær. Udover det   søger jeg inspirationer fra nogen der har god erfaring med nogle buske/træ.

    Pd-Tak for svar.

    #3219 Score: 0

    Lis Jacobsen
    Medlem

    Jeg synes du skulle prøve at så hjulkrone, borago officinalis. Det er en glimrende biplante med lang blomstring og den sår sig selv til året efter. Og hamp cannabis sativa, som giver en utrolig masse pollen på et meget pollenfattig tidspunkt. Har man problemer med flerårig ukrudt er det også en glimrende måde til økologisk bekæmpelse, der er intet som vil gro under de to. Og de klarer både tørke og styrtregn i flere uger.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.