Artikel i bibladet fra Ukraine .

FORUM FOR BIAVLERE Forums Åben debat Artikel i bibladet fra Ukraine .

This topic contains 11 svar, has 4 stemmer, and was last updated by  Kurt Holbæk 4 years, 2 months siden.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #3973 Score: 0

    Kurt Holbæk
    Deltager
    5 pts

    Hej jeg mangler lidt info om Varroa behandling i Ukraine, med alle de biavlere og bifamilier må de have fundet på noget, måske vi kunne lære noget.Kurt Holbæk

    #3976 Score: 1

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Biavl i Rusland (under sovjetstyret) KAS 81 Midlet består af : bitter malurt og skovfyr-skud, afkoges og gives i foderet og indgår i biernes blodbaner og miderne dør når de suger blod af bierne.
    Midlet er ganske uskadelig , og virker gunstig på bierne.
    Jeg har selv for år siden lavet forsøg med malurt, som jeg kogte som the i forskellige styrker , som jeg igen blandet med en sukker opløsning , og fodret i plastikposer, uanset styrke så spiste bierne det med velbehag selv om det var helt sort og meget bittert.
    Men pas på honningen, den kan komme til at smage af bittert af malurt. Men 1-2 kg på denne årstid er ok bierne er glade for det.

    This post has received 1 vote up.
    #3977 Score: 0

    Bo Brebøl
    Deltager
    6 pts

    Ser interessant ud. Så må vi vel til at dyrke malurt i tilstrækkelige mængder. Måske skulle vi lige efterprøve virkningen i et dansk forsøg.

    #3978 Score: 0

    Kurt Holbæk
    Deltager
    5 pts

    Hej. Det lyder godt , men som Bo skriver skal vi nok afprøve det lidt mere . Jeg forventede at også Flemming Vejsnæs  ville svare da han jo har været der ovre , kan ikke tro der ikke er spurgt ind til varroa bekæmpelse i Ukraine, med 4 millioner der har noget med bier at gøre,må der være noget vi kan bruge, skulle det vise sig det er pesticider af forskellige slags der bruges, skal der sikker undersøges noget mere for pesticider i importhonning fra Ukraine . Kurt

    #3983 Score: 0

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Jeg, og sikkert mange andre venter på svar , hvordan man Varroa behandler i Ukraine.

    #3987 Score: 0

    Kurt Holbæk
    Deltager
    5 pts

    Hej. Det kan jo værre Flemming ikke følger med på forum. Går ud fra, det var en rejse finaisret af os biavlere. Så hvis der er noget vi kan lærer om varroabehandling ,bør vi få disse oplysninger,der går rygter om op til 40% døde familier i år i Danmark. Kurt

    • Dette svar blev ændret 4 years, 2 months siden af  Kurt Holbæk.
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.