Allerød Kommmune

FORUM FOR BIAVLERE Forums Åben debat Allerød Kommmune

This topic contains 7 svar, has 5 stemmer, and was last updated by  Ole Sam Nielsen 3 years siden.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #5437 Score: 0

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Jeg er blevet ringet op af Allerød kommunes Natur-, Miljø og Klima, de vil gerne have mine 3 bifamilier væk fra Børstende rød mose, fordi de har læst den nye rapport fra Århus universitet om bier, og de tolker det sådan at mine honningbier skader de vilde bier i følge rapporten, de har nu ringet 2 gange og jeg har bet dem om at sende det skriftlig til mig, bierne står fuldt lovlig på privat grund, det er kun fordi at der er kommet en nu rapport fra et universitet, der siger at honningbier skader vilde bier, .

    Jeg kan ikke som biavler, gøre en skid jeg er oppe mod Allerød Kommune og dermed Århus universitet.

    Jeg har undervist i biavl på skovangskolen i samme kommune, det bliver der ikke mere af fremover. SLUT

     

    #5438 Score: 0

    Bo Brebøl
    Deltager
    6 pts

    Desværre sidder der i nogle kommuner miljømedarbejdere, hvis ambitioner langt overstiger deres evner. Det korte af det lange er, at kommunen ikke kan udstede påbud – som iøvrigt skal være skriftlige – uden lovhjemmel.

    #5441 Score: 0

    Klaus Langschwager
    Deltager
    8 pts

    Med dumhed kæmper selv guderne forgæves.

     

    #5442 Score: 1

    Gert O. Johansen
    Medlem
    14 pts

    Nu tror jeg, at Klaus mener det er imod dumhed, at guderne kæmper forgæves.
    Men desværre er det jo sådan, at når de der sidder i kommunerne og skal bestemme hvad vi andre må og ikke må, når de så ikke selv har tilstrækkelig viden om det de har med at gøre, så er det letteste jo, at læne sig op ad sådan en institution som universiteterne i forventning om, at det der kommer derfra det må være den evige sandhed. Virkeligheden viser jo gang på gang, at det netop ikke er tilfældet.
    Det er nok stort set lige så troværdigt som at påstå, at man ved hvad der er rigtigt fordi man har set og hørt det i fjernsynet.

    This post has received 1 vote up.
    #5448 Score: 1

    Ann Reitan Frost
    Medlem
    1 pt

    Øv, hvor træls.

    Men du har ret i at bede kommunen om en skriftlig begrundelse for, hvorfor de mener, du skal flytte dine bier. Jeg har meget svært ved at se, at de på nogen måde kan have hjemmel til det.

    Hold os gerne opdaterede. Det kan jo være, at andre løber ind i samme problem.

    Held og lykke

    This post has received 1 vote up.
    #5450 Score: 0

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    De har igen ringet fra Allerød Kommune om mine bier i Børstingerød mose, hun måtte indrømme at de ikke havde lovhjemmel til at få fjernet mine bier, hun har endda involveret miljøministeriet, og de havde heller ikke nogen lov hun kunde bruge, så jeg fortsætter med bier i mosen.

    Jeg tilbød hinde et kursus i biavl, det vilde gå fint sammen med hindes sommerfugle, og vilde bier.

    Ps. En gang finder bierne og hinde ”biologen” hinanden.

     

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.