FORUM FOR BIAVLERE › Forums › Åben debat › Naturnationalparkerne i Danmark › Svar til: Naturnationalparkerne i Danmark
Jeg syntes at nu strammer de den i Skov og Naturstyrelsen , der må ikke være Honningbier i de Såkaldte Nationalparker og i nogen af Skov og Naturstyrelsen områder jeg har spurt, og fået svar at der kommer ikke flere nye områder med bier i skovstyrelsens områder, er de blevet pålagt af naturstyrelsen,.
Der må heller ikke være honningbier i Dansk Naturfond områder , som er ejet af Danmarks Naturfredning.
”Verdens Skove” har opkøbt 7ud af 11 lyngområder af naturstyrelsen, for at forbyde Honningbier , og Vild med Vilje, vejleder kommunerne om at nu skal de så og plante Danske planter, for de vilde bier , og ingen Honningbier.
Hvad er der blevet af alt det arbejde at biavlerne og bierne har lavet i de sidste 150 år.
Glistrup og Nils Anker Kofod, må jo være glad , da de lukkede statens Bi forsøg i 1975 , alt er SPILDT, og alt er nu overtaget af en lille håndful forskere og Plan Bi , og der er kun plads til vilde bier.
Biavlere og Honningbier er et skældsord og bliver jagtet i Danmark, fra at være stolt, af at være Biavler skal jeg nu og skamme mig .
Jeg er sur og ked af det , jeg har brugt 47 år som biavler og oplært mange nye biavlere, ØV