Svar til: Forbyd Roundup

FORUM FOR BIAVLERE Forums Åben debat Forbyd Roundup Svar til: Forbyd Roundup

#3892 Score: 0

Gert O. Johansen
Medlem
13 pts

Nåh ja Ole BiSam, mit indlæg skulle heller ikke forstås som et forsvar for landbrugets brug af sprøjtemidler, men mere lige for at nævne, at der jo er mange andre der også skulle overveje deres handlinger.
Det ligger jo i sagens natur, at landbruget er en stor bruger af sprøjtemidler, lige som man kan påstå, at bilisterne står for den største brug af benzin og diesel.

Nu er der jo for tiden flere der skal pudse deres glorier ved officielt at fjerne RoundUp fra deres forretningshylder. Så vidt så godt. Men tro mig, i løbet af meget kort tid så slås de samme forretninger med næb og klør om  at kunne sælge flest hundredevis tons af skadelige tungmetaller i form af fyrværkeri til at sprede ud i naturen, der er jo en fabelagtig fortjeneste at hente. Hvad med dig selv ? Holder du igen med det miljøskadelige svineri, eller er du også en af dem der siger; det går nok. Det er jo kun lidt en gang imellem når vi fejrer nytår, på samme måde som mange private RoundUp-brugere, når de siger “kun lidt en gang imellem” ?
Det var også sådan noget jeg tænkte på, da jeg nævnte noget om den strækbare moral.