Svar til: Honningmagasin klasket sammen. Hvorfor? Nedsmeltning?

FORUM FOR BIAVLERE Forums Praktisk biavl Honningmagasin klasket sammen. Hvorfor? Nedsmeltning? Svar til: Honningmagasin klasket sammen. Hvorfor? Nedsmeltning?

#2872 Score: 0

Lars Mollerup-Degn
Deltager
1 pt

Hej Ole,

det kan jeg godt. Det vil sige, jeg kan sende et stykke af en af de tavler, der er faldet sammen. Jeg har desværre ingen rene/nye tavler, som jeg ved med bestemthed er fra samme pakke. Jeg kan forsøge at vaske den værste honningklisterstads af, inden jeg sender, men det er vidst det bedste, jeg kan gøre. Skal jeg bare sende til kontoret? Jeg tror nu ikke rigtig, det kan være forklaringen, for jeg får al min voks igennem grøn vokspulje, hvor jeg også leverer til. Jeg skifter alle tavler hvert år, så de altid indvintres på nye og friske tavler. Men jeg har faktisk haft et par stykker, der også gik i stykker under slyngningen i år. Det var mit indtryk, at det var fordi, det var så varmt, da jeg slyngede, at de blev for bløde. Så noget er anderledes, end det plejer, fornemmer jeg. De tavler, som er faldet sammen var i et honningmagasin med nye tavler fra i år, der ikke har været yngel i. Jeg bruger stort set aldrig at genanvende jomfrutavler, og disse har ikke været brugt eller slynget før. Jeg skal sende en prøve. Går ud fra, at I primært er interesserede i dele af den oprindelige kunsttavle?