vinterfodring

FORUM FOR BIAVLERE Forums Praktisk biavl vinterfodring

This topic contains 3 svar, has 4 stemmer, and was last updated by  Flemming Bech Thorsen 4 years, 7 months siden.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2074 Score: 0

    Irmgard Kolb
    Deltager
    3 pts

    Jeg tænker, er der andre end mig der synes, at der i år skal bruges rigtig meget vinterfoder? Mine bier har nu fået 2 spande flydende og de kan sagtens tage endda noget mere. De flyver også rigtig meget. Har det nogen betydning.

    #2075 Score: 0

    Verner Puggaard
    Deltager

    Jeg er ikke nået til vinterfodring endnu, så jeg ved ikke, om der er speciel stor foderbehov i år. Jeg synes, at du måske skal indsnævre flyvehullet, for der er jo den risiko, at der sker røveri, og at du egentlig fodrer andres bier.
    Verner Puggaard

    #3694 Score: 0

    En ud af 3 bi-familier placeret ved siden af hinanden ignorerer den flydende foder (apiinvert), mens de to andre med stor fornøjelse spiser 1-2 liter om dagen. Bierne kravler rundt i stadet og der flyves meget p.t.  Vi vil prøve at dryppe lidt foder ned for at “vise vejen”   .  andre goder ideer eller forklaringer ?

    /ole

    #3695 Score: 0

    Flemming Bech Thorsen
    Deltager
    4 pts

    Det er ofte et tegn på virus, at bierne ikke vil tage foderet. Hvordan har du behandlet mod varroa? Har du kontrolleret nedfald af mider?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.