Vandtrykspresser

FORUM FOR BIAVLERE Forums Bimateriel Vandtrykspresser

This topic contains 1 svar, has 2 stemmer, and was last updated by  Lisbeth Mølgård Sørensen 2 years, 5 months siden.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #5884 Score: 0

    Er der nogle, der har erfaring med at presse honning med en vandtrykspresse. Forhandlere skriver de kan bruges til at presse honning. Jeg er lidt i tvivl. Jeg vil gerne høre jeres mening, erfaring.

    #5885 Score: 0

    Jeg har en vandtrykspresse som jeg er glad for. Den er let at bruge, presser voksen næsten helt tør og meget let at rengøre. Skyller bare pressesækken op i koldt vandt så voks kan rystes af og herefter vaskes den. Selve pressen er der ingen voks på så den kan bare komme med i et varmt brusebad . MEN den er kun let at bruge hvis man ikke har tråd i rammerne – ellers er det en klistret affære at få skåret tavlestykker fri til at dumpe i pressen.

    Jeg valgte vandtrykspresse fordi jeg også ville bruge den til frugt, men jeg kan se at det også er en fordel når man fysisk ikke er så stærk. Ellers synes jeg jo at Peter Sjøgrens honningpresse ser virkelig god ud, og der kan må  jo tage hele plader ned i . Så hvis du skal presse fra mere end et par stader på en gang er det måske mere attraktivt for dig

    Venlig hilsen Lisbeth

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.