Tyveri

This topic contains 1 svar, has 2 stemmer, and was last updated by  Keld Ole Gade 6 years, 4 months siden.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2287 Score: 0

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Der er efterhånden svært at være biavler.
    Jeg gav bierne oxalsyre for over en mdr. siden , men i dag da det var godt vejr kørte jeg en tur rundt for at se om alt var ok, det var det ikke , 8 bifamilier som står på det militære øvelses område i nærheden af sandholmlejren , der lå nogen dækplader på jorden, og da jeg kikkede efter var der stjålet fodertavler fra alle sammen, 1 bi-familje var helt død , fordi der var stjålet mange fodertavler, resten sad og krøb sammen på nogle få tavler,
    Hvor længe de har siddet sådan kan jeg ikke vide da jeg ikke har været der den sidste mdr. om der er nogen dronning kan jeg heller ikke vide.
    Jeg kørte hjem, der har jeg 3 trughuse, og der mente jeg godt at jeg kunde ”låne” nogle fodertavler, jeg tog 3 fra hver 9 i alt , og så må jeg jo begynde at fodre allerede i februar til næste år, det var et forsøg på at rede så meget som muligt, hvordan det er gået ved jeg ikke før til næste år.

    Der er efterhånden svært at være biavler.
    Jeg har længe vist at det ikke er sundt for bier ude på landet, men nu står det klart og tydeligt i det sidste nr. af bi-bladet, på side 339, ud af 24 honninger der blev undersøgt var der 9 der lå over grænseværdien, videre står der at honningen ikke er sundhedsskadelig at spise, med mindre man er en bi.
    Hilsen Sam

    #2290 Score: 0

    Keld Ole Gade
    Deltager
    1 pt

    Enten er det en der tror at det er honning ellers er det en anden biavler der mangler foder, men hvem vil gøre sig til tyv for et par kilo sukkervand. Du kan sikkert blive budt på en honningmad på Center Sandholm.

    Hilsen Ole

     

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.