Tilbage til biavlen efter rygoperation

FORUM FOR BIAVLERE Forums Åben debat Tilbage til biavlen efter rygoperation

This topic contains 6 svar, has 4 stemmer, and was last updated by  Roberto Esteban Kastrup 7 years siden.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #1704 Score: 0

    Jeg har i sidste uge været igennem en stivgørende rygoperation med skruer som ser ud til er gået godt og vil høre om der er nogle biavlere derude som har været igennem det samme og har erfaring med at været tilbage til biavlen efter sygemeldingsperioden og i hvilke omfang. Jeg har en stor del af mit liv beskæftige mig med biavl og jeg har en drøm om efter et års fravær at komme tilbage, men spørgsmål er bare om det er realistisk eller om jeg bare skal droppe det. Jeg er selv 46 år og er udover de rygproblemer som har dojet med i mange år ellers rask 😉.

    Jeg håber, at der er nogle derude som har prøvet det og vil dele af sine erfaringer.

    vh. Robin Kastrup

    #1705 Score: 0

    Gunner Lund
    Deltager
    -5 pt

    Hej Roberto
    Godt du er kommet godt igennem din rygoperation. Jeg har ikke prøvet det. Det må da være tiden for dig der finder ud af om du kan passe dine bier, det håber jeg for dig.
    Gunner

    #1706 Score: 0

    Flemming Vejsnæs
    Deltager
    10 pts

    Hej Roberto – held og lykke med din operation. Håber du kommer tilbage. Tiden synes jeg er inden til at tænke i rammestørrelse. Ved ikke hvilket mål du har, men i Sverige ser jeg flere og flere gå ned på 2/3 langstroth kasser i alle magasiner. Det betyder at du også kommer ned i vægt der skal løftes.

    #1707 Score: 0

    Hej Gunnar og Flemming

    Tusind tak for jeres indput, det tager jeg med mig.

    Har snakket for noget tid siden med Heino fra Bihuset omkring brug af mindre størrelser magasiner og han fortæller at det er blevet IN at bruge halv 12×10 magasiner som honningmagasiner og hvor man stadigvæk bevarer de almindelige 12×10 magasiner til yngel (hvis man vil undgå at skifte det hele ud og dermed holde omkostningerne nede). Jeg bruger selv 12×10.

    Vh. Robin

     

    #1708 Score: 0

    …beklager, at jeg er kommet til at skrive forkert dit navn, Gunner 😉

    Robin

    #1709 Score: 0

    Henrik Andersen
    Deltager
    4 pts

    Hej Robin

    Det lyder som en god ide at reducere vægten. Der findes jo også hjælpemidler der kan løfte for dig.

    Jeg vil anbefale at du laver genoptræning af ryggen med en fysioterapeut. Man får en ikke mange chancer med en dårlig ryg og du har kun en ryg og den skal holde i mange år endnu. En fysioterapeut kan helt sikkert hjælpe løfteteknik der skåner ryggen og tilrettelægge genoptræningen rigtigt. Mange glemmer at når man begynder træningen, så kan man hurtigt se fremgang i ens muskelstyrke(3-6 uger). Led og ledbånd tager længere tid at træne. Genoptræning kan desværre blive 1 skridt og 4 skridt tilbage.

    Jeg tror jo at vi får et godt år og masser af honning i magasinerne. Fyldte honningmagasiner i hovedhøjde eller stående ved fødderne er dårlig medicin til ryggen.

     

    Hilsen

    Henrik Andersen

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.