Tidskrift for biavl April 2017

FORUM FOR BIAVLERE Forums Åben debat Tidskrift for biavl April 2017

This topic contains 4 svar, has 4 stemmer, and was last updated by  Henrik Andersen 6 years, 12 months siden.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #1791 Score: 1

    Henrik Andersen
    Deltager
    4 pts

    Nu har jeg læst tfb og jeg vil gerne rose indholdet.

    Artiklen om mikronæringsstoffer og vand til bier var nyt for mig.

    Det nye hæfte: “Biavl for begyndere” er rigtig god og kommer rundt om mange ting. Jeg savner at der blev gjort mere ud af varroa, dens biologi, bekæmpelse og midetælling. Et af de vigtigste, måske den vigtigste, problemer for bierne.

    This post has received 1 vote up.
    #1792 Score: 1

    Gunner Lund
    Deltager
    -5 pt

    Jeg mener at det er det bedste tidsskrift for Biavl jeg har fået. Det var især Biavl for begyndere der rykkede.  Jeg har haft bier i fem år, og har forsøgt at sætte mig ind i de mange problemstillinger det giver. Jeg mener jeg er kommet rigtig langt, men der var mange oplysninger i Biavl for begynder jeg godt kunne bruge. Tak for det.

     

    This post has received 1 vote up.
    #1795 Score: 0

    Flemming Bech Thorsen
    Deltager
    4 pts

    Henrik, har du prøvet at gå ind på varroa.dk.

    #1796 Score: 0

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Biavl for begyndere, er et meget fint hæfte, men under sensommer og indvintringen, er det vigtig at bierne har tilgang til blomster med pollen, det er der desværre ikke ude på landet, Men men
    Om efteråret er det vigtigt, at bierne får ’sul’ på kroppen. Bierne lagrer protein under bagkroppens kitin-panser, dels for at have noget at tære på vinteren igennem, dels fordi bierne i det tidlige forår skal bruge protein til produktion af fodersaft til de nye bilarver.
    Hilsen Sam

    #1797 Score: 0

    Henrik Andersen
    Deltager
    4 pts

    Flemming. Min kommentar var på indholdet i det nye hæfte. Jeg kender ganske fint varroa.dk. Men når hæftet er til nye biavlere, så ville jeg have givet varroa mere opmærksomhed, når varroaen er skyld i så mange problemmer for bierne og biavlerne.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.