Ønske til Biavlskonferencen 2020.

FORUM FOR BIAVLERE Forums Økologisk biavl Ønske til Biavlskonferencen 2020.

This topic contains 3 svar, has 3 stemmer, and was last updated by  Ole Kilpinen 4 years, 5 months siden.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #3790 Score: 0

    Vibeke Beier
    Medlem

    Vi er nogle økobiavlere, som er godt i gang, og har fået den danske økologiske honning på markedet. Det har givet en del erfaringer, som jeg synes, vil være gode at udveksle. Derfor foreslår jeg en workshop for økobiavlere på næste biavlskonference. – Måske er den allerede indtænkt i programmet, og så er det godt.

    #3791 Score: 0

    Ole Kilpinen
    Deltager
    8 pts

    Hej Vibeke

    Tak for dit forslag, det skal vi gerne tage med i vores planlægning af den næste biavlskonference. Jeg kan godt se at det kunne være en god lejlighed til at udveksle erfaringer både for etablerede økologer og andre der kunne være interesserede i at starte op hvis det er muligt.

    Mvh Ole

    #3792 Score: 0

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Jeg har også et ønske, et workshop for ”klimatosser” min egen observation siger at der er blevet flere hvepse der overfalder bierne , og mere ekstremt vejr , skybrud og tørke , f.eks. sidste sommer var det meget tørt, så en del af de nye skud på de 2 årige planter døde , derfor har det været et lidt dårligt honning år. Hvad kan man gøre for at forebygge ? stille bierne højt og i læ indsnævre flyvehuldet osv. Og hvad er udsigten til fremtiden

    #3806 Score: 0

    Ole Kilpinen
    Deltager
    8 pts

    Ja, det kunne også være interessant. Jeg er ikke sikker på at vi kan få plads til det denne gang, men vil huske forslaget til en senere konference.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.