Nybegynderspørgsmål

FORUM FOR BIAVLERE Forums Åben debat Nybegynderspørgsmål

This topic contains 1 svar, has 2 stemmer, and was last updated by  Niels Rasmussen 3 years, 9 months siden.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #4461 Score: 0

    Hej med jer. Jeg er nystartet biavler midt i en Coronatid, så min biskolegårdadgang har været begrænset. I stedet har jeg vitterligt læst alt jeg kunne finde og tilbragt dage på skolebænken foran youtube. Men jeg har nu et stykke tid gået og ventet på min første honninghøst, og været med på de måske var lidt senere på den, når de var nye bier i mit område. Men jeg synes godt nok honningen er lang tid om at blive moden til høst. Ingen tvivl om at mine bier henter pænt med nektar ind til honning, kan jeg se. Jeg så de første forseglede honningceller d. 7. juni, og så tænkte jeg, det snart var tid. Men ugen efter var der kun en smule mere, der var forseglet. Nu har jeg lige kigget igen i dag, og igen er der en del tavler med honning, men der har igen kun været lidt udvikling i forseglingen. Er det normalt? Kun en enkelt tavle var halvt forseglet på den ene side og en tredjedel på den anden side. Kan der være for dårlig ventilering i mit opstablingsstade så de ikke kan komme af med fugten og dermed få vandprocenten i honningen ned? Kh Andreas

    #4462 Score: 0

    Niels Rasmussen
    Deltager
    2 pts

    Hvis du skriver, hvor i landet er der måske en lokal biavler der vil hjælpe.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.