Ny biavler, mangler bigård

FORUM FOR BIAVLERE Forums Åben debat Ny biavler, mangler bigård

This topic contains 3 svar, has 4 stemmer, and was last updated by  Jens Pedersen 10 months, 3 weeks siden.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #6833 Score: 0

    Mike Norbert
    Medlem

    Hej, Jeg er ny biavler.

    Desværre ser det ud til, at det sted jeg havde fået lovning på, ikke bliver til noget alligevel.

    Jeg søger derfor hjælp til at finde et sted, Århus og omegn, hvor jeg kan lave en bigård.

    Lidt ærgerligt, jeg have nettop ventet med at købe materiel, for ikke at stå i denne situation, med udstyr for flere tusind kroner, 2 bifamilier på vej og ikke noget sted at stille dem.

    Jeg bor i lejlighed, og jeg tror ikke mine naboer vil se humoren i at jeg stiller dem på min altan.

    Mvh

    Mike

    #6879 Score: 0

    Hej,

    Der er flere muligheder. Du kan spørge kommunen om de kan give dig en god plads. Kommuner har fokus på grøn omstilling og biodiversitet så de vil sikkert gerne hjælpe. Alternativt spørg det lokale skovdistrikt. Jeg har selv en bigård i statsskov, pladsen betaler jeg et par hundrede kroner for om året. Samtidig har jeg fået lov til at køre min bil ind i skoven selv om der ikke må køre motorkøretøjer. Hvis du vælger en skov er det vigtigt at det ikke er en kold og fugtig skov – bierne skal have luft og lys.

    Mvh. Niels

    #6884 Score: 0

    Thomas Skall
    Medlem

    Har du talt med din lokalforening og de andre medlemmer der?

    Som formand i lokalforeningen, Københavns Amts Biavlerforening får jeg indimellem henvendelser fra folk der gerne vil have bier i haven – det kunne jo være det samme var gældende for Århus og omegn

    Mvh

    Thomas

    #6924 Score: 0

    Hej Mike.
    prøv at kontakte dit lokale kirkekontor, nogle kirkegårde har områder som de tilbyder til biavl.

    V.H.
    Jens

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.