Myrer

This topic contains 4 svar, has 5 stemmer, and was last updated by  Rikke Højer Pedersen 11 months, 2 weeks siden.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #6892 Score: 0

    Jørgen Kiel
    Medlem

    Jeg har mine bistader i et sommerhusområde, men kan konstatere at der er masser af myrer. De har invaderet mit bistade og mæsker sig i apifondaen. Hvad kan jeg gøre  – er det nødvendigt at gøre noget ????

    #6908 Score: 0

    Keld Ole Gade
    Deltager
    1 pt

    Hej

    Prøv at søge på myrer i dette forum, da der tidligere har været tråde om emnet.

    Jeg kender en biavler der stolt fortalte om et fantastisk sted til sine bier i en skov. Tre dage senere havde han ingen bier.

    Hilsen Ole

    #6911 Score: 0

    Hej Jørgen,

    I flg. Eigil Holm smøres stades ben med myre gift, det lyder for mig som et trugstade. Og myregift og bier ….hmmm.

    Ved opstablings stader kan man under bundrammen montere en fransk skrue i hvert hjørne så staden står på “stylter”. Bundrammen sættes ned på 4 skrue låg af en slags og petroleum hældes i lågen. Jeg har samlet aluminiums fyrfadslys beholder. Det har virket for mig, myrerne kommer ikke op i stadet.

    Hilsen Niels

    #6918 Score: 0

    Peter Salbo
    Medlem

    Myrer kan ikke lide kanel. Så jeg drysser kanel rundt om benene på trugstadet og opstablingsstaderne. Ulempen er at kanelen forsvinder når det regner.

    #6925 Score: 0

    Vi har mange skovmyrer. Jeg bruger “stævnrørsfedt” til at smøre på benene. Andet maskinfedt til udendørsbrug kan også anvendes, Men der er skal et ordentligt lag til. Det vasker ikke af i regnvejr.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.