Meget sure bier

FORUM FOR BIAVLERE Forums Praktisk biavl Meget sure bier

This topic contains 2 svar, has 2 stemmer, and was last updated by  Ib Jensen 4 years, 11 months siden.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #3429 Score: 1

    Ib Jensen
    Deltager
    4 pts

    Jeg har en familie med meget sure og nærgående bier. Når jeg kikker til dem kommer de brusende op. De tager det i det hele taget personligt, når man nærmer sig stadet, og er ikke blege for at optage forfølgelsen. Går til angreb og stikker. Den del af haven er bare no go.

    Klemmer jeg dronningen og holder dem fri for dronningeceller og så tilsætter en dronning på et senere tidspunkt?

    Jeg har en familie med dronning, der overlevede et bugløb og nu er i langsom vækst. Giver det mening, at lægge de to familier sammen?

    This post has received 1 vote up.
    #3459 Score: 0

    Hej Ib

    Jeg havde selv meget livlige og nærgående bier sidste år. Jeg vil råde dig til at købe en fredelig dronning, parret eller uparret, klemme den gamle dronning  og lade hende falde ned i stadet, samtidig med at du tilsætter den nye.

    Jeg ville nok leve med den gamle dronning, til jeg kunne tilsætte en ny.

    Jeg har ikke prøvet at lægge 2 familier sammen, men hvis dronningen i den lille familie er god, er det værd at overveje. Teknikken i det vil jeg ikke råde i. 😀

    Held og lykke med projektet.

     

    #3481 Score: 0

    Ib Jensen
    Deltager
    4 pts

    Hej Kirsten
    Tak for svar.
    I mellemtiden er familien faldet lidt til ro. De er gået fra sure til nysgerrige. Og de er meget flittige :-).
    Så jeg har valgt at se tiden an, og så ender jeg nok med at gøre som du foreslår; tilsætter en ny dronning senere/sidst på sommeren.

     

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.