Leje af udebigård

FORUM FOR BIAVLERE Forums Åben debat Leje af udebigård

This topic contains 3 svar, has 4 stemmer, and was last updated by  Thomas Skall 8 months, 2 weeks siden.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #7044 Score: 0

    Jeg er ved at undersøge muligheden for at placere et par stader i et større industriområde i Storkøbenhavn. der er store grønne områder og flere af virksomhederne har plads.

    Er der nogen der har erfaring med udebigårde sådan et sted ?

    Har I en formel lejekontrakt med virksomheden ?

    betaler i leje af arealet til bigården og evt. hvor meget ??

    Mvh. Jesper

     

    #7045 Score: 0

    Svend Løw
    Medlem

    Jeg havde for år tilbage 2 stader stående på en ubebygget grund på Nørrebro. Der herskede anarki på grunden, men ejendomsselskabet som ejede grunden sagde ok uden vederlag og endda med udlevering af nøgle, skønt alle andre kravlede over/under/gennem hegnet. Jeg har aldrig høstet så meget honning som der! Det kan varmt anbefales at lave byhonning. Til gengæld var det lidt sværere at afsætte under mærkatet “Nørrebro honning” i Nødebo Nordsjælland. Så det holdt jeg op med.

    Vh Svend Løw

    #7057 Score: 0

    Hej Jesper

    Jeg har i flere år arbejdet med socialt udsatte i Aalborg, men har nu andet arbejde. Her var bierne et rigtig fint pædagogisk værktøj. Vi havde et supergodt samarbejde med Aalborg Gasforsyning, som stillede grund og opvarmet rum til rådighed. Både i Kbh og Aarhus er der jo ligefrem et større formaliseret samarbejde mellem biavlere, socialt udsatte og firmaer/erhvervsdrivende. Jeg tænker helt sikkert, at det kan lade sig gøre at finde nogle firmaer at samarbejde med. Spørg efter PR-afdelingen. De vil elske at (mis)bruge det i deres markedsføring som et grønt tiltag. Lav gerne en kortfattet aftale på skrift, men jeg ser ingen grund til at begynde at tilbyde betaling for at have bistader stående. Der er garanteret alt muligt godt at trække på for bierne i området.

    #7062 Score: 0

    Thomas Skall
    Medlem

    Hej Jesper,

    Det kan være jeg kan hjælpe.

    ring til mig i morgen formiddag.

    mvh

    Thomas Skall,

    KABF

    26122502

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.