Lågetiket med tåget tekst

FORUM FOR BIAVLERE Forums Åben debat Lågetiket med tåget tekst

This topic contains 2 svar, has 2 stemmer, and was last updated by  Svend Aage Sørensen 5 years, 9 months siden.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2802 Score: 0

    Svend Aage Sørensen
    Medlem
    1 pt

    Kære markedsføringsudvalg eller forfatter til teksten på de ny forseglingseiketter “Dansk honning direkte fra biavleren.”  Som mindre hobbybiavler, var det med en vis stolhed jeg satte den gamle etiket på mine glas. Jeg havde underskrevet et dokument, som gav mig retten til at udtrykke, at jeg havde holdning til det produkt jeg forsøgte at afsætte til mine kunder. En af sætningerne lød:
    “Ingen brug af pesticider i produktionen” En sætning som alle forstår. Her er en forhandler som har en holdning til prodution af sin honning. En køber får et klart og præcist budskab.

    Så klart formuleret gik ikke an da teksten skulle forfattes til de nye etiketter som erstatter den gamle.
    Det nye og mere tåget budskab hedder nu “Denne honning er produceret efter biologiske metoder.” Selv forstår jeg intet af, hvad det indebærer, og jeg forstår slet ikke hvorfor den gamle sætning skulle erstattes. Jeg tror selvfølgelig ikke, at det skulle være et knæfald for at imødekomme et ønske fra de store biavlere, som selvfølgelig må håndtere produktionen på en anden form end os andre småfolk. Rent bortset fra denne beskrevne frustration, så syntes jeg den nye etiket er flot.

    #2804 Score: 0

    Flemming Bech Thorsen
    Deltager
    4 pts

    Den gamle formulering var misvisende. Pesticider bruges i planteavlen. I husdyrbruget bruges lægemidler, de hører hjemme under lægemiddelstyrelsen.

    Mvh. FT

    #2805 Score: 0

    Svend Aage Sørensen
    Medlem
    1 pt

    Ja ok med en tilretning, men så kunne der skrives “ingen brug af giftige lægemidler i produktionen.”

     

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.