klimatilpasning

FORUM FOR BIAVLERE Forums Åben debat klimatilpasning

This topic contains 1 svar, has 1 stemme, and was last updated by  Ole Sam Nielsen 4 years, 1 month siden.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #3846 Score: 0

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Miljø- og Fødevareministeriet / Miljøstyrelsen, har lige kommet med en hjemmeside med råd og vejledning til hvad vi kan vente os i fremtiden af klimaet, jeg kunde bare godt ønske mig at de også var kommet med forslag til at forebygge det menneske skabte co2 klima
    mange gode forslag f.eks. Tjek udendørs riste, afløb og tagrender så de ikke er stoppede til af blade og snavs.
    Jeg tilføjer , Et par gummistøvler eller waders er også godt , og en kano i baghaver .
    Fremover skal bierne placeres højt, så de ikke bliver oversvømmet , og fastgøres så de ikke vælter i storm, og pas på med grene og træer der kan vælte ned over dem
    https://www.klimatilpasning.dk/

    #3989 Score: 0

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Det har været en ”lun” vinter, januar slog rekord igen, med 5.5 grad i gennemsnit , jeg og mine bier kan mærke klimaforandringerne. bierne har ikke siddet stille i vinterklynge som når det fryser -15 grader, de har løbet rundt inde i huset og brugt alt for meget foder , hvordan det er gået med varroa ved jeg ikke , jeg er bange for at Dronningen har ynglet lidt ind i mellem, og det har varroa miderne også, der er allerede flere der har ringet om jeg har bier fordi alle deres er døde.
    Ps. Jeg tror at man skal fodre på en anden måde , f.eks. give dem alt det de vil have i efteråret , det har før været nok, men det er det ikke mere på grund af det milde klima.
    Og så i januar begynde at fodre oven på rammerne med apifonda.
    Jeg har heldigvis en dækplade med en høj kant på 4½ cn. den kan jeg vende om og fodre under.
    Jeg savner andre gode forslag , og gerne fra våres ”konsulenter”.
    f.eks. er det en god ting at se om der væltet bihuse efter stormen, især dem der bruger lette plastik huse.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.