Indisk hamp

FORUM FOR BIAVLERE Forums Biplanter Indisk hamp

This topic contains 5 svar, has 5 stemmer, and was last updated by  Carsten Pleman 4 years, 8 months siden.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #1353 Score: 0

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Indisk hamp

    Jeg synes, det er en rigtig fed ide, at de danske bønder skal til at dyrke cannabis på markerne. Cannabis er en rigtig god bi-plante.  Efter min mening ville det være rigtig godt, hvis rapsmarker blev udskiftet med cannabis-marker. Jeg mener ligeledes, at der i Danmark skulle dyrkes flere hestebønner. Klimaet er jo nu varmt nok til både cannabis og hestebønner.

    Hilsen Sam

    #1356 Score: 0

    Ib Jensen
    Deltager
    4 pts

    Hej Ole

    Spændende med hampmarker. Jeg faldt over denne artikel på nettet, http://www.beeculture.com/bees-and-cannabis/

    Den beskriver ikke forholdet mellem bier og hampeplaner som positivt. Nærmest ikke eksisterende.

    Jeg har ikke personlige erfaringer. Har du kendskab til noget?

    Hilsen Ib

    • Dette svar blev ændret 7 years, 1 month siden af  Ib Jensen.
    #1361 Score: 1

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Indisk hamp pollen

    Jeg havde en gang en lille mark med indisk hamp. Den var mine bier meget glade for – man kunne se, at de kom hjem med store, fede ”bukser” på, – at de altså hentede en hel masse pollen i hampen!

    Jeg havde hørt, at det fineste ryge- hamp, er det, der sidder på læder-forklædet, når bønderne i Afghanistan kommer hjem fra hampe-marken. Det blev omhyggeligt skrabet af med en speciel kniv.

    Det fik mig til at tænke på, at mine bier nok også vidste, hvad der var god pollen, så jeg fangede ca. 3 bier på flyve-brættet, da de kom hjem fra min hampe-mark. Jeg æltede de 6 klumper, der kom ud af dette, med lidt tobak og kom det i min pibe. Virkningen var upåklagelig!.

     

    This post has received 1 vote up.
    #1364 Score: 1

    Jens Rasmussen
    Deltager
    1 pt

    Hvad mon det kan sælges til pr. gram??

    This post has received 1 vote up.
    #3211 Score: 0

    Lis Jacobsen
    Medlem

    jeg anvender hamp til både vildt beplantning, læhegn og trækplanter for bierne. Det er frø fra vinterfodringen jeg sår, en pose på 1 kg rækker langt ved såning. Hamp kan med fordel kombineres med solsikker, det er virkelig noget der “trækker” på et meget trækfattig tidspunkt.

    #3607 Score: 0

    Den er god til pollen. Men ellers ikke

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.