Hvad ville der ske hvis alle verdens biavlere forsvandt ?

FORUM FOR BIAVLERE Forums Åben debat Hvad ville der ske hvis alle verdens biavlere forsvandt ?

This topic contains 1 svar, has 2 stemmer, and was last updated by  Ole Sam Nielsen 2 years, 5 months siden.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #5909 Score: 0

    Johannes Bank Sørensen
    Deltager
    4 pts

    Hvad ville der ske, hvis alle verdens biavlere forsvandt ?

    Masser af bifamilier ville bryde sammen pga manglende varroa-behandlingen.

    Men de få bifamilier – som genetisk er varroa-resistente – ville overleve og brede sig.

    Dog ville såvel honning-bier som alle andre vilde bier og insekter gå til pga manglende biodiversitet og forurening af miljøet.

    Og det er netop derfor, at honning-bien og alle andre vilde bier og insekter er i en fælles kamp for at overleve.

    Biavlere interesserer sig for naturen og herunder alle typer af bier og insekter, og biavlere forstår sammenhængene ud fra praktiske erfaringer, dialog og indsigt.

    Min respekt ligger hos den praktiske biavler – Ikke hos opblæste teoretiker som ‘larmer’ i debatten og fordrejer virkelighedens verden, og som vil biavlen det værste.

    Venlig hilsen Johannes

    #5925 Score: 1

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Ja, og hvad vil der ske vis professorer og biologer styrede verden, det er netop det der er ved at ske .

    De snakker om bæredygtighed , de går rundt med skyklapper på, og de springer træer i luften med dynamit , og forbyder Honningbier i naturen. men åndelig bæredygtighed ved de ikke hvad er.

    .

    .

    .

    .

    Ps. Åndelig bæredygtig, hvis ikke  hjertet er med alt hvad jeg gør, kan jeg ikke bruge hænderne til noget fornuftig.

    This post has received 1 vote up.
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.