Honning-Kvalitet

FORUM FOR BIAVLERE Forums Åben debat Honning-Kvalitet

This topic contains 1 svar, has 2 stemmer, and was last updated by  Søren Refslund Møller 2 years, 1 month siden.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #6099 Score: 1

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Og ligefrem hæve grænseverdier  i honning  som der står i hæftet om honningkvalitet, så den bliver som i hvidkål det bliver danske agroindustri og landmanden glad for, jeg syntes slet ikke der skal være gift i honningen.

    Lige som der heller ikke skal være gift i våres drikkevand.

    Årsagen til al balladen med honningbier kontra vilde bier er jo fordi vilde bier slet ikke tåler pestisider (gift) som landbruget bruger 2581 TON af  om året.

    Derfor dør vilde bier og humlebier , og våres honningbier har det forfærdelig ude på landet der er ingen mad (blomster) til den , og dem der er er giftig.

    Jeg har godt læst folketingets nye anbefaling  at det endnu en gang skal være frivilligt at sprøjte mindre  Hvornår har en frivillig aftale med den danske agroindustri virket.

    Men nu er det ikke kun pestisider der gør honningen giftig det dør f.eks. Engbrandbæger også og det skal jeg som biavler være opmærksom på , og så fortælle landmanden at de den skal holdes nede, den er skadelig for dyr og mennesker , men den kunde jeg ikke finde noget om i hæftet ”honningkvalitet”

    This post has received 1 vote up.
    #6104 Score: 0

    Søren Refslund Møller
    Medlem
    1 pt

    Hej Ole,

    så slemt er det altså heller ikke.

    Mine bier har det det da så aldeles udmærket “ude på landet” og mangler hverken blomster eller mad!!

    Nu er naturen jo noget svært noget at styre, og Engbrandbæger er et stigende problem på udyrkede og økologiske arealer, hvor man ikke kemisk bekæmper ukrudt!!

    Med venlig hilsen

    Søren

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.