Honning krystalliseret i rammer hvad gør man ?

FORUM FOR BIAVLERE Forums Honning og andre biprodukter Honning krystalliseret i rammer hvad gør man ?

This topic contains 4 svar, has 3 stemmer, and was last updated by  Ole Iversen 1 year, 5 months siden.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #6509 Score: 0

    Ole Iversen
    Medlem
    2 pts

    Jeg har langt om længe fået høstet årets sidste honning , MEN, er løbet ind i et magasin fyldt med rammer hvor honningen er krystalliseret bag forseglingen. Formentligt rapshonning! Hvordan får man det ud af rammerne ? Gode ideer modtages Dbh Ole

    #6516 Score: 0

    Anna Krüger
    Medlem

    Lad bierne beholde honningen. Så sparer du også foderet. Du kan selvfølgelig også prøve at varme rammerne meget forsigtigt op med en varmeblæser?? Men mon ikke det tynde vokslåg smelter før honningen. Prøv med en enkelt ramme. Mvh Anna

    #6519 Score: 1

    Hvis du mener at det er rapshonning, skal du IKKE bruge det til vinterfodring, bierne har problemer med at fordøje det.

    Du kan evt. Opvarme/smelte det i en bradepande i ovnen og bruge/sælge det som bagerihonning.

    This post has received 1 vote up.
    #6524 Score: 0

    Ole Iversen
    Medlem
    2 pts

    Tak Allan, mente også at man ikke må bruge det som foder. Fsva opvarmning så har jeg tænkt tanken, så det er nok det det ender med. Tak for dit bidrag ;o)

    #6562 Score: 2

    Ole Iversen
    Medlem
    2 pts

    Tænkte en tilbagemelding kan hjælpe andre ;o)
    Desværre gik forsøget med opvarmning i ovn ikke.
    Derfor forsøgte jeg at skrælle voksen af og forsøge med presning.
    Det er faktisk forløbet rimeligt, ikke optimalt men rimeligt.
    Pressekagen har jeg besluttet at lave mjød på.
    Så dermed har de små bæster ikke samlet ind forgæves.
    Dbh Ole

    This post has received 2 votes up.
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.