Honning fusk

FORUM FOR BIAVLERE Forums Åben debat Honning fusk

This topic contains 3 svar, has 2 stemmer, and was last updated by  Ole Sam Nielsen 3 years, 2 months siden.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #4969 Score: 0

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Kina har byggt en högteknologisk ”honungsfabrik” i Ukraina, ”honungen” skickas till Belgien för att tappas om, sen skickas den till Danmark som skickar den till Sverige. Den säljs sedan för halva priset mot äkta honung i Stockholm.

    https://www.biodlarna.se/fusket-hotar-att-sla-ut-biodlare/

     

     

     

    #4971 Score: 0

    Bo Brebøl
    Deltager
    6 pts

    Ja, den artikel rammer hovedet på sømmet. I Danmarks Biavlerforening arbejder vi med samtlige problematikker, men Biodlarne har her leveret en let læselig sammenfatning.

     

    #4973 Score: 0

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Honning indeholder  nektar  og pollen , pollen er som alt andet radioaktive, men jeg forventede at honning fra Ukraine var mere radioaktiv på grund af Tjernobyl , det er så ikke tilfældet , men hvis det slet ikke er honning i ”dåsen” men ris-sirup , så kan jeg bedre forstå forskellen

    .

    Så er det vel derfor at der ikke er mere  radioaktive stoffer i Honning fra Ukraine i forhold til min honning fra Danmark

    Ukraine indeholdt 4.90 Bq kalium-40 med en måleusikkerhed på 0.40 Bq (i hele dåsen).

    Cs-137 (som jo i Ukraine skal relateres til Tjernobyl-uheldet), og fandt, at indholdet i dåsen var under detektionsgrænsen, som her var 0.10 Bq.

    .

    Min honning fra Danmark indeholdt 9.97 Bq Kalium-40 (måleusikkerhed 0.63 Bq),

    Cs-137 også her var under detektionsgrænsen, som for denne prøve og geometri var 0.08 Bq.

    #4992 Score: 0

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Er det Honning ?

    Aldi sælger Noget de kalder Honning, Oprindelse land Ukraine.

    600 gram for 25 kr.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.