Honning

This topic contains 3 svar, has 2 stemmer, and was last updated by  Gunner Lund 3 years, 2 months siden.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #5170 Score: 0

    Gunner Lund
    Deltager
    -5 pt

    Jeg har en spand udrørt sensommer honning, som jeg gerne vil have på glas til fast honning. Hvordan gør jeg det?

    Gunner

    #5173 Score: 0

    Thomas Skall
    Medlem

    Hej Gunner,

    Du har en spand honning der ikke er rørt? Er den flydende, så brug den/sælg den som flydende honning – det må være mit bedste råd. Hvis du vil røre den, så stil den køligt ca. 14 grader og rør den den et par gange. Er den krystalliseret må den “tøs”op først. (varmes langsomt op til ca. 30 grader). Har du et gulv med gulvvarme er det måske nok. Jeg har anskaffet mig en plade til at holde drikkevand til høns frostfrit. Den under spanden og en dyne over, virker fint i løbet af en uges tid. Se i øvrigt Erling Antzens Youtube video “min honningbehandling”

    Mvh

    Thomas

    • Dette svar blev ændret 3 years, 2 months siden af  Thomas Skall.
    • Dette svar blev ændret 3 years, 2 months siden af  Thomas Skall.
    #5178 Score: 0

    Gunner Lund
    Deltager
    -5 pt

    tak for råd. honningen jeg har er fast. hvis er varmer det op til det bliver flydende, kan jeg så få det fast igen?

    Gunner

    #5179 Score: 0

    Gunner Lund
    Deltager
    -5 pt

    tak for råd. honningen jeg har er fast. hvis er varmer det op til det bliver flydende, kan jeg så få det fast igen?

    Gunner

    jeg har set Erlings honnings behandling det gav mening.

    Gunner

     

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.