Flyvende bier ved 0 grader i januar

FORUM FOR BIAVLERE Forums Åben debat Flyvende bier ved 0 grader i januar

This topic contains 6 svar, has 5 stemmer, and was last updated by  Kurt Hansen 3 years, 2 months siden.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #5035 Score: 0

    Kurt Hansen
    Medlem

    Den 15. januar var jeg i min bigård for at se om alt var i orden. Temperaturen var tæt på 0 grader C og det var ret blæsende. Udenfor stadet talte jeg 10 – 15 flyvende bier. Jeg syntes vejret var koldt og ulækkert, så hvad lavede de der? Prøvede de “at fortælle mig, at et eller andet er galt?

    #5036 Score: 0

    Gunner Lund
    Deltager
    -5 pt

    det finder du af til foråret.

    Gunner

     

    • Dette svar blev ændret 3 years, 3 months siden af  Gunner Lund.
    #5106 Score: 0

    Well hvis de kan flyver de vel ud og skider….

    #5110 Score: 0

    Eigil Wiwe
    Medlem
    -1 pt

    Hej Kurt.

     

    Lagde du mærke til om solen skinnede den dag???

    Jeg anbefaler gerne en solskærm i vintermånederne, så lokkes bierne ikke ud i et vejr, der er alt for koldt, Når solen opvarmer stadet om vinteren.

    M.V.H.

    Eigil Wiwe

    #5111 Score: 0

    Kurt Hansen
    Medlem

    Eigil og andre!

    Tak for jeres respons! Ideen med solskærm vil jeg tage til mig, og de kan jo også have behov for at komme på toilettet. Jeg er naturligvis bange for bugløb. Men det der undrede mig var, at det var gråvejr, blæsende og koldt, så normalt burde de sidde og hygge sig i klyngen.Det er rigtigt, det vil vise sig til foråret. Efter oxalsyre-behandlingen var der kun et midenedfald på 19. Nå, jeg ser om de mangler mad om et par uger.

    Kurt

     

     

    #5176 Score: 0

    Thomas Vedtofte
    Medlem
    1 pt

    Hvornår fik de oxalsyre?
    I følge Per krüger sker der en opformering af virus umiddelbart efter varoabehandling – måske er det det der sker hos dig at nogle bier mister orienteringsevnen eks på grund af APV

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.